Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå ble jeg plutselig veldig glad :). Fikk brev fra legen om at jeg ikke hadde eggløsning denne måneden - og vedlagt ligger resept på pergo :):). Dette blir første runde for meg med pergo, så tips mottas med takk. Jeg har pcos og har lange sykluser 34-42++., så trodde jeg måtte vente i lange 40 dager til før jeg evt kunne få resept. Forventer mensen i løpet av helgen, så håper den kommer slik at jeg kan starte på pillene. 2 tabletter daglig i 5 dager. Siden det er 2 tabletter, betyr det dobbel pergo-kur?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann Cim! Jeg er i gang med fin første pergokur. Er positivt overrasket siden ikke har merket noe særlig bivirkninger til nå. Tror nok det er dobbel kur ja, lykke lykke lykke til!

Skrevet

lykke til! spennende!

jeg har også lange sykluser, men legen min ville ikke gi meg pergo fordi han var redd for trillinger eller fler?? tydelig at han ikke hadde så mye greie på det området..

syklusene mine er 40 dager + som regel, og jeg har ikke fått time til begynnende utredning på sjukehuset før nyttår :S men krysser fingrene for nok et mirakel i magen før den tid!!

Skrevet

Hei J-76

Vet du om det er noen bivirkninger som er mer vanlig enn andre? Jeg er veldig positivt innstilt til dette nå :). Skal innom apoteket i morgen tidlig for å hente ut pillene. Har prøvd i et år nå, så håper pergo virker på meg.

Har du kommet langt i syklusen nå eller?

Skrevet

Tusen takk :) kjempe spennende at det endelig skjer noe.

Har du pcos? Det er ikke noe artig med lange sykluser, 40 dager er lenge når man prøver å bli gravid!

I brevet fra legen min står det at risikoen for tvillinger er litt økt. Men dersom jeg ikke husker feil, leste jeg et sted på nettet at dette ikke var tilfelle. Noen som vet??

Skrevet

jeg har ikke fått påvist pcos nei. men det vil jo evt vise seg om jeg skal inn til sykehuset ved nyttårstider om ingenting har skjedd før det.

håper jo det!

jeg har hatt sykluser oppimot 3mnd, så det er jo tydelig at noe ikke er som det skal! å det er lenge når man virkelig prøver :-)

så X-er fingerne for oss!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...