Gå til innhold

Dere som har hatt MA..

Sololight

Anbefalte innlegg

Jeg går og venter på at det skal bli mandag slik at jeg får bekreftet MA-en og få pille/utskrapning.

Jeg har så mye menssmerter hele tiden...blør ikke, men det kjennes ut som jeg har en diger livmor som murrer og verker. Lurer på om dette er vanlig? Blir litt bekymret for at noe mer kan være galt....

Fortsetter under...

Jeg hadde også mensmurringer og alle graviditetstegnene for øvig selv om jeg hadde MA.

Men må du vente til mandag? Jeg dro på sykehuset lørdag morgen (etter å ha vært på UL fredag og fått bekreftet MA) og fikk cytotec (abortpille). Du vil jo sikkert bli ferdig med det..

Det er ikke uvanlig å ha vondt i magen når man er gravid. Det er blod som er det typiske faresignalet for spontanabort, så ikke ta sorgene på forskudd. I forrige svangerskap var jeg helt overbevist om at alt var over og ut, men når jeg skulle konstatere MAen min var det i stedet bankende hjertelyd i uke 8! Har aldri blitt så gledelig overrasket i hele mitt liv!

Hei Erle,

kanskje jeg forklarte meg litt dårlig i innlegget.

Jeg var til ultralyd på mandag og fosteret som da skulle vært 8+4 ble målt til 5+6. Gynekologen sa det var en teknisk mulighet for at jeg kunne være kommet kortere i svangerskapet enn eg selv trodde. Men i så tilfelle ble jeg gravid 2,5 uker senere enn jeg trodde, og det vil igjen si at jeg hadde positiv test ca 4 dager etter befruktning. Dermed har jeg tatt for gitt at det er en MA- og gynekologen hadde skrevet MA i papirene som ble sendt til legen... Kvalme og ømme pupper så godt som borte også, så det vil jo være et mirakel om jeg fortsatt er gravid:-)

Hadde du vært på UL da du trodde du hadde MA, eller var det bare noe du følte selv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...