Tarzan06 Skrevet 9. oktober 2009 #1 Skrevet 9. oktober 2009 Jeg er 37 år og fikk diagnose i vinter. Har vært på forumet her en del, men er overrasket over hvor mange som skriver anonymt, og at mange av innleggene er veldig provoserende, og ikke alltid like saklige. Men det er vel kanskje derfor disse er anonyme...? Jeg er selvsagt klar over at dette er en debatt, og man skal kunne lufte sine meninger her. Men jeg hadde håpet at dette også var et sted der jeg kunne lære av andres erfaringer, og få informasjon som jeg kanskje ikke får av helsepersonell - ofte vet man ikke helt hva man skal spørre dem om engang. Dette finnes helt sikkert også her, men er vanskelig å sile ut fra mye av det andre jeg har lest - som ofte ser ut til å være angrep på personer som har valgt å bruke medisin. Går et ikke an å akseptere at ulike mennesker har ulike behov og derfor foretar ulike valg? Er det ikke mulig å presentere fordeler og ulemper ved ulike mestringsmetoder (inkl. medisinering) uten å komme med usaklige personangrep? Jeg bare lurer...
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #2 Skrevet 9. oktober 2009 Noen blir sinte, og da renner det også over på tastaturet. Noen har ikke formuleringsevne nok, kanskje. Eller klarer ikke formulere den kunnskapen de har, eller mangler egen kunnskap om temaet. Lettere å angripe andre, i forhold til å skulle formulere seg? Ikke at dette er store feil, men der finnes nok mange slike. Er nok mange grunner til litt personangrep. Det med medisinering er nok det at for noen er det med litt dårlig samvittighet at en gir barnet medisin, og at mange oppfatter en som en som velger "enkleste utvei". Det er jo dette som har vært sagt mye bl a i media - en "doper" sine barn for å slippe kamper. Og dette er jo sårt for mange å bli oppfattet slik, når en selv vet hvor mye en kjemper på alle kanter. Jeg er alltid anonym, men lar likevel være å slenge med stygge ord. Det hjelper lite i gjøre det, likevel. Og som du sier; en er mye i samme situasjon når en holder til på ADHD-forumet, så.... En har kanskje bare en del ulike erfaringer og kunnskap, og ulik mengde ressurser på flere plan. Jeg har selv ADHD(ADD), og fikk diagnosen bare for noen uker siden. Har også barn med ADHD. Dette er min grunn til anonym:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå