Gå til innhold

Vondt etter agraffer/ stifter KS

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen som har erfaring med agraffer/ stifter i magen etter KS? Jeg fjernet mine for 3 dager siden, det er nå 9 dager siden KS, og jeg har fortsatt kjempevondt. Spesielt når jeg skal reise meg opp, eller snu meg i sengen. I tillegg er det veldig vondt og le, og hoste/ nyse... Hvor lenge skal dette vare? har hatt første dag uten noe smertestillende idag, kan jo ikke fortsette å hive innpå paracet i all evighet heller :-S .....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140787359-vondt-etter-agraffer-stifter-ks/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg hadde akutt ks og det ble brukt agraffer. Måtte gå m dem 10 dager før de ble fjernet, gjeldende praksis på KK Bergen den gang - det var en lettelse å få dem fjernet fordi de strammet sånn - kan ikke huske at jeg hadde vondt akkurat der, men; jeg fikk hematomer ved såret, og det var forferdelig vondt! Fikk da skrevet ut smertestillende med klar beskjed om å ta så mye som jeg hadde behov for! Er du sikker på at du ikke kan ha noen hematomer og at det er det som gjør vondt? I så fall bør du bestille time hos legen (jeg hadde problemer med å gå). Ellers var jeg nok en av de mer uheldige, for jeg slet i månedsvis med å komme meg.....bevegelse var vondt!

God bedring :D

Hei.. jeg hadde agraffer med mitt ks nr 2.. jeg hadde problemer med mye..å gå,ligge,sitte, reise seg og snu seg i sengen,--MEN jeg hadde ikke vondt i disse agraffene, hverken før eller etter de var fjernet. Men ikke sammenlign..såret gror jo,så det er ikke helt fjernt at det gjør vondt. men gjør det veldig vondt,og du har rødere hud der, og kanskje varmere bør du få skjekket deg..kanskje betennelse. se det ann, så ringer du sykehuset for å høre om hva som er normalt. lykke til

Jeg tror også at smertene ikke kommer av stiftene, men fra noen av de andre lagene som er sydd lengre inn. Jeg hadde ikke veldig vondt 9 dager etter mitt ks, jeg tok min siste paracet ca 7 dager etter (akutt) ks, men det varierer jo veldig fra person til person. Det tok ganske mange uker før jeg klarte å manøvrere meg ut av senga, for eksempel, uten at jeg måtte tenke over hvordan jeg skulle komme meg ut av senga på en mest mulig smertefri måte. Det tar tid for et sår å gro! Jeg går ut fra at du ikke har infeksjon eller andre sårkomplikasjoner?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...