Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 9. oktober 2009 #1 Skrevet 9. oktober 2009 Hva er det egentlig med babyers døgnrytme? Veslefrøkna er 1 mnd i morgen og den siste uka har hun vært våken så og si HELE natta, og så sånn mellom 7 og 9 sovner hun og bare med litt mat innimellom kan hun sove hele dagen... man blir jo helt asosial og rar i hodet. Men det går vel over? Heldigvis deler jeg og pappan på å være våkne om natta, men hvis hun skal være sånn i mange måneder framover kjenner jeg man kan bli litt småsprø...
smilogværglad:) Skrevet 11. oktober 2009 #2 Skrevet 11. oktober 2009 Det høres ut som om hun kanskje har snudd døgnet litt Jeg fikk til råd av HS å vekke tulla mi ofte for mat i løpet av dagen og på den måten forsøke å få henne til å sove litt lengre dupper på kvelden/natten. Det kan være lurt å stå opp til samme tid hver dag også, så de vet når dagen er ment å starte.
lutefisk Skrevet 11. oktober 2009 #3 Skrevet 11. oktober 2009 Akkurat sånn var frøkna her i huset også. Fikk høre at hun hadde snudd døgnet, men det hadde hun jo strengt tatt ikke. Hun fulgte bare samme døgnrytme som hun hadde i magen min :0) Fikk også høre at jeg skulle vekke henne på dagen slik at hun sov mer på natta, men vet du hva: dette går seg til av seg selv. Ifølge HS produserer de aller minste ikke (nok) melatonin til å bli påvirket av dag/natt. Det tar tid, man blir sliten, gal og lettere irritert til tider. Men bit tenna sammen, ikke lenge igjen nå :0) Og mens du venter så kan du jo prøve de rådene du får. Det hjelper å føle at man prøver, og kanskje det hjelper også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå