kaffeplante Skrevet 9. oktober 2009 #1 Skrevet 9. oktober 2009 må gå på sprøyter i høyere doser frem til mandag...da skal jeg på ny ul...de største var ca 13 eller 17..husker ikke helt....for ble så overasket av at det var en amnn som tok ul....liker ikke det jeg...samtidlig med at han maste om vekta mi og jeg syntes det var lurt å bli gravid igjen...pga at jeg nesten døde sist svangerskap....har liksom snakket ferdig om dette jeg.....tror han telte ca 10 egg til meg....håper det ordner seg til mandag da så jeg kan ha uttatk på onsdag.... mista gnisten merka jeg av han alvorlige legen...hadde ikke med smilet på jobb idag....huff....
Natta & Alexandra *gravid* Skrevet 9. oktober 2009 #2 Skrevet 9. oktober 2009 Huff, flere som fikk en kjip UL i dag altså ( Legen min sa at de burde være ca 17 mm ca før eggløsningssprøyten.. Dine var store i forhold til mine som hadde et snitt på ca 8 mm.. Og hvor de 2 største var 10.. Og jeg hadde ca 20 stykke, så han var ikke fornøyd med antallet.. ALT for mange.. Så der mista jeg gnisten.. Skal også på ny UL mandag, men her ligger det ann til enda ei uke på sprøyter og uttak ikke før i uke 43.. Huff, jeg som skulle være en av uke 42 jentene *skuffet* Så da får jeg bare krysse fingrene for at jeg ikke blir overstimulert, noe jeg er i fare for.. Og at alt ser bra ut for deg på mandag slik at du får uttak onsdag )
kaffeplante Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. oktober 2009 han legen min målte bare ett egg på hver side så gav ikke noe gjennomsnitt....målte det største på hver side tror jeg... i går fikk jeg vite at den 5.venninna mi er gravid og 3 mnd på vei....alle må vist bli gravide når vi sliter.... nettopp stappa i meg puregon 150 i.E..... huff ja håper det ordner seg snart....neste er jo om det blir befruktning...og om det fester seg....det tærer på...
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 9. oktober 2009 #4 Skrevet 9. oktober 2009 Hørtes ut som en fin lege.... NOT! Men husk at det er helt normalt å måtte gå lengre på sprøyter enn til den første UL. De pleier å ta UL litt tidlig slik at de har muligheten til å justere dosen på de siste sprøytene... Jeg skal også ha uttak på onsdag. Men skal ikke på ny UL før det... Ja,ja men så har jeg jo hatt noen forsøk før som de kan dra erfaringer fra da...
Natta & Alexandra *gravid* Skrevet 9. oktober 2009 #5 Skrevet 9. oktober 2009 Ja, det tærer veldig på.. Jeg fikk også vite at ei veninne var gravid i går.. Med sitt 3 "uhell" og 3 mann.. Og hun var ikke glad for det engang.. Sa bare at jeg blir vel glad etterhvert slik som jeg har blitt med de 2 andre.. Gjett om det såret da ( Her sitter hun å syns synd i seg selv for at hun ble gravid, og syter til meg som aldri får en pos test.. Syns det er råttent gjort.. Er forresten 10 i vår nærmeste vennekrets som er blitt gravid siden vi begynte å prøve.. Og de fleste har fått ut ungen også.. Og alle har greid det på 1 forsøk.. Hva er sannsynligheten?? Har visst tatt forsøkene til hele gjengen jeg :o/ Hmm, skal du til samme legen på mandag?? Irriterende med folk som skal bry seg med alt mulig.. Det er ditt og mannen sitt valg om dere vil bli gravide igjen.. Og siden dere har kommet så langt i prosessen så er jo det et tydelig svar på at dere vil.. Og da trenger ikke legen komme å stikke nesen borti det ( Irriterer meg slik over slike leger!!!
kaffeplante Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 9. oktober 2009 jada vi treffes på mandagen igjen vi.....jeg har gått opp3 kg siden jeg var på forsamtalen i starten på mai.....de 3 mnd jeg venta på å få svar på om vi fikk ivf pga det som skjedde sist..la jeg på meg...vet jo at det ikke er bra da...men jeg kan seriøst variere 2 kg i vetkt jeg på noen dager....aner ikke hva det kommer av...måtte ut å gå og ha puls på over 120 hver dag i min 50 min....det var leksjonen jeg fikk før jeg gikk ut døra....det viktigste for meg var å slanke meg/gå ned i vekt.....dersom jeg får en positiv test om 14 dager...haha tror ikke det....skal jeg bruke første trimester på å gå ned i vekt jeg da....
Natta & Alexandra *gravid* Skrevet 9. oktober 2009 #7 Skrevet 9. oktober 2009 ÅH, enkelte leger er så FREKK!!! Nei, det er dårlige greier altså!! Jeg har verdens søteste lille jente.. Men som har vært så uheldig å ha arvet mamma`s ører.. Noe som gjør at de er litt utstående.. men ikke veldig ille altså!! Kom på en akutt time til en lege for hun hadde sånn øreverk.. Og når han spør hva vi er der for sier jeg! Hun har veldig vondt i ørene.. Og det svaret jeg fikk sjokkerte meg VELDIG:: "har dere tenkt på operasjon da? " Hæ, operasjon? "ja, hun har jo litt utstående ører" "dere bør operere de før hun begynner på skolen " HÆÆÆ!!! jenta sliter med øreverk og feber og han vil at hun skal ta en operasjon for å forbedre på utseende?? Det må da være måte på frekkhet.. Jeg syns jenta mi er verdens nydligste jeg, så hvorfor i alle dager skulle jeg ville forandre på henne?? Og hvem har sagt at alle de som har utstående ører ikke er pene nok? Så har et lite problem med leger som bryr seg med ting de ABSOLUTT ikke har noe med!!! ( Så du får bare heve deg over det!!! Og sier han noe på mandag, så får du lire av deg en frase om hvordan man skal behandle andre mennesker!!!
kaffeplante Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 9. oktober 2009 huffameg for et svar fra en lege.... vekta mi er jo sånn sett relevant for ivf.behandling....men jeg synes denne ventetida er helt grusom...og prøver å leve sundt...men har bestemt meg for at dersom jeg blir gravid skal jeg kutte alt sukker fra dag 1....og håpe på å gå opp minst mulig i vekt i et evt svangerskap......nå er det en hel uke til evt innsett så må bare prøve å holde motivasjone oppe da....veeeldig lett da det er helg og jeg unner meg faktisk godteri både fredag og lørdag og holder meg uten ellers...kan jo ikke være uten helt da sprekker jeg.... han legen snakka om fedondiett...og greier...og sa bl.a. at poteter ikke er bra....hallo....kunne spurt meg først da....spiser det veeeldig sjeldent....pluss at det er mya annet jeg kan kutte ned på før jeg kutter ut brødskive og potet liksom.....trodde dette skulle bli en fin dag jeg.... hadde jo vært det om jeg hadde møtt en smilende og positiv lege men som samtidlig hadde påpekt viktighetetn med sundt kosthold og mosjon......vet ikke om jeg takler et svangerskap jeg om jeg skal få høre at jeg i utgangspunktet veier 10 kg for mye.....på hver kontroll.....for det skjedde sist nemlig.....jordmora kommenterte det hver gang...og sendte meg på sukkerbelasningskontroll...men den viste at alt bare var strålende....huff mye klagign på meg i dag.....men er skikkelig sint merker jeg....skal vel drikke vann til tacoen ikveld jeg da og unne med 3 nøtter som snaks....grrrrrrrrrrrrrr
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 9. oktober 2009 #9 Skrevet 9. oktober 2009 Jeg har ehhh.... mere enn 10 kilo for mye :-p Jeg fikk også svangerskapsdiabetes forrige gang. Snuppa var 3140 gram når hun kom til verden 5+1 uker før termin.... Så hun ville vært en 5 kilos unge dersom jeg hadde gått ut tiden. MEN når det er sagt så spiste jeg lite av alt i hele svangerskapet. Jeg er ei skikkelig snopkjærring, men det fristet ikke. Samtidig klarte jeg ikke kjøtt, fugl klarte jeg da... og jeg slet med kvalme, oppkast og sinnsykt med halsbrann. SÅ det ble som sagt lite mat i det hele tatt. Jeg la ikke på meg mere enn 7 kilo og da var litt vann også... SÅ hun hadde tydeligvis fått i seg det hun skulle og mere til :-p Uff jeg håper at jeg ikke legger på meg i et evt nytt svangerskap. Har hørt at det finnes en oppfølging som overvektige gravide kan være med på. Har tenkt å undersøke det jeg så jeg er best mulig rustet i tilfelle... Drit i det legen sier du og kos deg med litt ekstra nå i helgen. Så lenge helgen ikke blir hele uken er det jo greit ;-) KLÆM
stasimor0603 Skrevet 9. oktober 2009 #10 Skrevet 9. oktober 2009 stakkar vennen, jeg føler veldig med deg hadde samme opplevelse da vi var gjennom det, og synes innemellom de legene kan være veldig slemme uten at de kjønner det selv. Jeg ble nesten overstimulert og hun legen sa at det ser ikke så bra ut og mest sannsynlig vi må avbryte hele forsøket husker ikke helt hva mer hun sa men jeg gråt i 2 dager etter det fram til jeg kom neste gang og fikk enn annen lege og han var veldig optimistisk og positiv. eggene skal være 20 mm++, for meg var det ul annenhver dag unntatt helgene i 14 dager og i 18 dag var det uthenting. Og vil ønske deg lykke til og forhåpentligvis snart går du med liten en i magen:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå