lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 9. oktober 2009 #1 Skrevet 9. oktober 2009 har en gutt på 12 uker. han har fra fødsel av sovnet kl 02 ca på natten og sovet i 5 timer, så pupp så sove 1-4 timer til. i 1.5 uke nå har han sovet i 7- 8,5 time så pupp så sove igjen. spørsmål: er det slik at han kommer til å sove så lenge eller tror dere dette er en periode??
Ranni Skrevet 9. oktober 2009 #2 Skrevet 9. oktober 2009 Min erfaring etter 6 mnd som mamma er at søvn er perioder, perioder og atter perioder. I det vi synes lille prinsen har fått en rytme, ja, så skifter den :-). Nyt at han sover så lenge så lenge det varer :-D
eplepeple Skrevet 9. oktober 2009 #3 Skrevet 9. oktober 2009 Skriver under her ja! Snuppa er en søvn-berg og dalbane. Perioder med masse deilig søvn, perioder med mindre søvn, perioder med urolig søvn osv......
Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #4 Skrevet 9. oktober 2009 Første 7-8 mnd er det som regel kaos, deretter er det mye mer rytme er min erfaring fra mine 3 eldste. På natten altså, dagtid kan enda svinge litt.
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 11. oktober 2009 #5 Skrevet 11. oktober 2009 jeg var nok heldig med min første når det gjaldt nattsoving..når hun var 7 uker sov hun fra 23-7 uten mat, og derfra la vi henne tidligere og tidligere, og hun sov fortsatt til 6-7...så når hun var 2.5 mnd sov hun fra 19-7...men lite på dagtid! selvsagt var det perioder innimellom hvor det var annerledes(f,eks tenner...), men stort sett var dette rutinen... nå er minstemann snart 8 uker, og har hele tiden hatt lengre økter på natta..siste 4 ukene har han sovet fra ca 21-7 med en mating ca kl 2...men denne siste uka har han ikke hatt denne matinga før kl 5-6, så dert virker som han snart sover rundt...spennende å se! nå kan ikke jeg amme, så det er godt mulig det er derfor de sover så godt;-)
rima Skrevet 11. oktober 2009 #6 Skrevet 11. oktober 2009 Hehe, jeg hadde et håp jeg også om at det skulle vare. Lillebror har siden han var to-tre uker hatt en nattesøvn fra 19-7. Da fikk han pupp et par ganger, men sovnet som en stein igjen etter mat. Han er nå tre måneder og nå har han også natt fra 19-7, men våkner oftere. Av og til holder det med bare smokken, mens andre ganger er det pupp som skal til. Kjenner at å amme 3 (og av og til 4) ganger om natten er slitsomt i forhold til 1-2. Og det kjens også at jeg står opp 3-5 ganger utenom det for å stappe inn smokk. Håper denne perioden snart går over i mer søvn!!! Men for all del, babyene er jo forskjellige. Noen sover lenger og lenger og tilslutt hele natta gjennom.Kan godt hende din er en skikkelig trøtting som har mat nok i magen for hele natta snart. Jeg har visst en sulten og for tiden urolig kar..!
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 11. oktober 2009 takker for mange fine svar. ja vi tar en dag av gangen her, men er litt spennende siden han har hatt samme rutine så lenge. og har økt til litt lengre perioder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå