Gå til innhold

bleieavvening...noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om man virkelig må gå inn for å lære barna å bruke doen i stede for bleie, eller om dette vil gå litt av seg selv? Har en datter på litt over 2,5 år. Har prøvd å la henne gå uten bleie og forklart henne at hun må si ifra når hun må tisse. Men hun sier heller i fra etter hun har tisset på gulvet:-) så hun bruker bleie nå, men når hun har bæsjet sier hun som regel ifra og går ut på badet å finne frem våtservietter og ny bleie. Jeg sitter henne på dosete sitt om kvelden før hun legger seg, og når hun har gjort sitt, smiler hun og klapper. Men jeg lurer på om dette er nok, og at det vil gå gradvist herfra, eller om jeg bør la henne gå uten bleie og heller gå på do med henne flere ganger for dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg føler nok at de må styre dette selv. jeg har gitt mi datter 2 non stopp for hver gang hun tisser på do. men nå er det for hver gang hun bæsjer på do. hun styrer det.

jeg er nøye med og gå ofte med henne på do selv om hun sier hun ikke må. kanskje hver 2. time. kommer som regel litt. men ser det utifra hvor mye hun har drukket også. det er en fryktelig tungvind uvergang.... hehe

lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...