Gå til innhold

babyen i magen er vist ikke gutt - det er en jente!! Navneforslag-jatakk!

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen!

Jeg er nå 29 uker på vei, med det vi trodde var gutt - frem til i går, det viste seg på 3d ultralyden vi var på at det er en liten jente i magen!! Og det var ganske så tydelig ja!!

Syns selfølgelig dette er veldig morro - men sliter nå litt med navn!!

Har lyst på et litt spesielt navn - noe ikke så veldig mange heter, et nydelig, søtt, ikke alt for langt navn! Men tenker det blir et fornavn for hun kommer til å få to etternavn.. ja jeg er kanskje litt kresen? hehe :)

Så blir veldig glad for alle forslagene dere kommer med!!

(Selv har jeg litt spesielt navn, mens samboern min veeeeldig vanlig navn!)

Fortsetter under...

Jeg likte Jakob og Jonah!

Samboern ville ha navnet Kasper!

Vi har litt forskjellige meninger på guttenavnfronten..! hehe

Noen jentenavn jeg har funnet så langt..

- Alma

- Ylva

- Tilde

men det sier liksom ikke klikk..! hehe :)

Av de jentenavnene du skrev opp liker jeg Alma :-) Tilde syns jeg ikke er så pent, men Tilda derimot syns jeg er skikkelig fint! Evt Matilde som jeg syns er nydelig! Så kan dere jo ha Tilde som kallenavn.

Linea

Felicia

Filippa

Nicoline

Madeleine

Adriana

Olivia

Aliana

Alexis

Nora

Maja

Sarah

Hannah

Celina/e/Melina/e

Julia/e

Evelina

Vida

Nova

Emma

Martine

Tilla

Milla

Cilla

Thea

Mea

Leah

Moa

Mira

Kira

Kiara

Nathalie

Matilde

Amanda

Emilie

Amelia

Victoria

Josephine

Desirée

Charite

Sienna

Stine

Alida

Alina

Maria

Marielle

Michelle

Michaela

Sandra

Sanna

Isabel

Elita

Eg har ein heil haug med noko spesielle namn til jenter, så her kjem ei lang liste... Viss du kan sei om du likar nokon av desse, eller kva for nokre du liker, så kan eg foreslå fleire... Tok så mange tradisjonelt nordiske navn eg kunne, sidan alle du nevnte var nordiske :) Nokre av dei er muligens litt lange, men dei fleste er ein eller to stavelsar ^^

Elvira

Emerense

Thomine

Ovidia

Minna

Vår

Lerke

Maud

Liva

Alva

Agatha

Sol

Olava/Olavia

Lova

Lone

Thale

Erla

Sofí

Edel

Ive

Svava

Linde

Eir/Eira

Una

Ellisiv

Lykke

Abelone

Rose

Mist

Rima

Diis

Yrsa

Taran

Thelma

Vida

Moa

Magdalen(a)

Madel

Lovisa

Imber

Ena

Elfi

Elea

Olea

Disa

Edda

Ea

Bjørk

Vivika

Annonse

Hei, gratulerer så mye med en lita tulle..

Jeg har bestemt meg for at om jeg får en liten jente noen gang skal hun hete Eiril... Kort, Norskt og pent! Etter min smak da så klart.. hehe

Lykke til

Tusen takk for fine navneforslag!!! Dere er supre, og så mange navn jeg ikke har hørt før! Mange jeg liker.. men får ikke bestemt meg enda jeg..

De som står øverst på lista nå er:

- Mali

- Sofi

- Alma

- Ylva

Annonse

Sofi eller Mali vil vera det mest spesielle... Både Ylva og Alma har allereie begynt å klatra ganske dramatisk oppover listene... Alva er eit mindre populært alternativ, som har delar av både Alma og Ylva i seg ^^

Sjølv er eg veldig glad i Sofi, som det berre er 24 som heiter i heile Noreg!! ^^

ja for Sofi er et navn?

Fikk navnebok i posten idag og der sto ikke Sofi!

Liker nå veldig godt Sofi.. Og samboer syns da Sofie er finere! er veldig pent navn også det da.. :) sofia og..

så vanskelig det skal være med navn:p

men vil jo gi lille jenta et fint navn, så lurt å tenke seg godt om :)

Sofi er definitivt eit namn!

20 jenter i Noreg som har det namnet, så det er eit namn!

Eg vil sei det er komt i bruk som ein måte å få den tradisjonelle Engelske uttalen av Sophie med to stavelsar i staden for den Norske med tre stavelsar... Sofi er mykje finare meiner eg, men det er viktig at du og din kjære er enig om namnet!! Sofie og Sofia er og fine namn, men meir vanlege og kjem til å bli populære framover sidan nordmenn i stor grad følger USA når det gjeld jentenavn (Emma og Olivia til dømes)...

Sofi er på ein måte mykje søtare samtidig som eg personleg meiner det vill passa betre på ein vaksen enn Sofie og Sofia.... ^^

Mali er og eit veldig fint namn, men ein må huska på at det er ein stad også... Det er noko ein må bestemma seg for om ein synes er greit!

Lykke til med å bli enige!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...