Gå til innhold

blir ikke uttak i uke 42 for oss likevel :o(

Anbefalte innlegg

Vært på UL no, og visste jo at det var en mulighet for at det ble slik.. Men syns likevel det var kjipt å få den beskjeden.. Særlig siden ei veninne kom i går å sa at hun var gravid med nr 3. Og når jeg sa Åh, så kjekt da.. Fikk jeg bare til svar, Nja, vet no ikke heilt det.. Skal si jeg syns det var urettferdig at hun sitter der gravid med 3 "uhellet" sitt.. Syns uansett at hun kunne latt være å komme med den kommentaren i og med at hun vet hvilken situasjon vi er i :o(

Hadde 2 egg som var større enn de andre.. Ca 10 mm... Og ellers lå vel snittet på ca 8 mm..

Har økt dosen Gonal-F fra 112,5 til 150 IE. Men han var litt skeptisk til å gjøre det da, siden jeg hadde en del eggposer.. Der er ca 20 tilsammen.. Noe som visstnok setter meg i fare for å bli overstimulert...

Men jeg skal inn til han ofte på UL i den kommende uken sånn som jeg forsto det.. Blir nok tidligst uttak mandag i uke 43 trodde han.. Men skulle få en litt mer nøyaktig dag på mandag når jeg skal på UL til han igjen..

Jaja, får prøve å kose meg på hotell ilag med mannen i helga nå da, så får vi satse på at jeg finner motivasjonen til ei uke til med sprøyter :o/

Fortsetter under...

Gjest Bjørnen Collargol

Å så kjedelig da :-(

Skjønner godt at du synes det var kjipt, man vil jo gjerne at alt skal skje fortest mulig!!!!

20 eggposer er ganske mye ja... jeg har vel ca 10 til sammen jeg...

Mener hun målte den største til å være nesten 12 mm og så målte hun en på 9, ett eller annet....

Ja var veldig ufølsomt av henne :-(

Ja, er veldig utolmodig nå.. Har vært sykmeldt i 1 uke pga kvalme og hodepine.. Og nå blir det visst enda flere dager sykmeldt.. jaja..

Det er forresten 3 veninna mi på veldig kort tid som har blitt gravid uten å ville det.. Og alle har greid å sitte å fortelle meg hvor fælt de har det som er gravide.. Ene endte opp med å ta abort.. Kan ikke de holde det for seg selv.. Er ellers 10 i vår nærmerste vennekrets som har blitt gravid siden vi begynte å prøve.. Og alle de har greid det på 1 forsøk.. Hva er sannsynligheten for det da?? Men de er jeg jo selvfølgelig glad for, selv om det er litt sårt.. Men, men..

Huff, merker at jeg ble veldig umotivert nå.. Syns også at det gjør vondt nok i magen.. men det er nok pga mengden og ikke størrelsen.. Trodde det skulle være et bra tegn jeg, men men.. Gruer meg litt til hvordan smertene skal bli dersom jeg har 20 eggposer som skal vokse seg stor og sterk.. *grøss og gru* :o/

Gjest Bjørnen Collargol

Ja vi slipper jo normalt 1 egg hver gang, noen ganger kan det komme 2.... Så 20 egg er jo en ganske så kraftig økning da!

Ja jeg kjenner følelsen av å være den ene som sliter. Jeg opplevde at mange tom fikk 2 før det endelig var min tur.... Tok faktisk 8,5 år fra jeg slutta på pilla til jeg endelig fikk jenta mi. En liten periode uten prøving pga samlivsbrudd, men....

Når jeg var gravid og fikk spm om hvordan formen var og jeg svarte ærlig om at den ikke var så veldig bra fikk jeg gjerne kvasse kommentarer som: Ja du valgte det selv!

Så det er ikke bare, bare å være sliter. En del som ikke klarer å sette seg inn i situasjonen vår og som ikke klarer å tenke selv om de vet hvor vanskelig alt rundt dette er for oss som faktisk må slite så voldsomt :-(

ja, som om ikke alle som blir gravide velger det selv da.. Men bare fordi de greier det på egenhånd så er det greit å klage.. *grr*

Huff, du har jo prøvd mye mer enn meg da.. så føler jeg ikke kan klage.. Jeg fikk jo jenta mi som et lite "uhell", og har jo bare prøvd i ca 2,5 år på nr 2.. Men sliter på psyken og forholdet vår gjør det ja..

Det er nok noe spesiselt å være sliter ja... Ikke mange som greie å sette seg inn i vår situasjon.. Har ei besteveninne som holder på å utdanne seg til lege.. Så jeg holder på å lære henne opp i infertilitet og hvordan man behandler en som sliter slik som oss.. Jeg forteller henne helt åpent og ærlig hvordan ting sårer, hvordan det sliter på forholdet og hvordan man bør oppføre seg og snakke til noen som sliter.. hehe.. Her får hun bedre opplæring enn lærebøkene kan gi ihvertfall :o)

Har "heldigvis" ei veninne som sliter.. De har prøvd i 1 år nå.. Og hun er glad for at hun har meg og jeg er glad for at jeg har henne.. Hun er den eneste av vennene mine som VIRKELIG forstår hva det vil si å få en neg test gang etter gang.. :o(

Gjest Bjørnen Collargol

Ja jeg har holdt på lenge og hatt noen humper i veie, men det er ikke dermed sagt at jeg ikke tåler at de som ikke har slitt like lenge og mye som meg, klager ;-)

Og det er sant at slikt sliter på forholdet, det er vel delvis grunnen til at det ble et samlivsbrudd på meg og min x også...

Det er veldig viktig å prate sammen i denne prosessen, være åpne om sine følelser og godta at den andre kanskje føler ting annerledes.

Kjempeflott av deg å prate med venninen din om hvordan hun bør oppføre seg ovenfor slitere. Absolutt en mye bedre læring enn å lese i bøker....

Jeg hadde ei vennine som slet. Hun var kjempeglad for at hun kunne prate med meg, men når de klarte det etter første pergotime-runde hørt jeg ikke noe mere fra henne. "Når man var lykkelig og gravid ønsker man ikke å være sammen med noen som sliter" var kommentaren jeg fikk når jeg kommenterte at jeg aldri hørte fra henne igjen....

Hun av alle liksom!!!!! Vi prater ikke så ofte lengre kan man si....

Annonse

hei:-) vil bare si at da jeg gikk på sprøyter fikk jeg 35 poser, ble skremt av legen med overstimulering også, skulle hatt uthenting etter planen den 16. men hadde den 23. sånn kan det gå, av de 35 bare i 7 var egg, 4 ble befruktet, 3 overlevde til dagen etter, 1 ble satt inn, og det klaffet, har 9 uker til termin igjen:-) så vil ønske deg masse masse lykke til og ikke gi opp:-)

Huff...trist...men det blir jo uke 43 da...

Å være prøver er tøfft...har blitt veldig åpen om prosessen fordi jeg tror det er lurt at vi OPPDRAR folk rundt oss...

Problemet mitt er at selv de andre som har slitt, har selvsagt fått de barna de ville ha og....litt sånn...

"ups, har du sett, akkurat i det vi skulle begynne med IVF ble vi gravid"...eller

"oj...har du sett vi ble gravid på første fryseforøk...jeg forstår såååååå godt hvordan du har det...."

Særlig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...