mamma06_endelig-liten-spire<3 Skrevet 9. oktober 2009 #1 Skrevet 9. oktober 2009 Hei. Var hos lege på første kontroll for 2 uker siden og fikk termindato 23.04.10 og i går var jeg hos jordmor og fikk en annen termindato 26.04.10. Det som var litt rart var at begge regne ut det samme som meg angående hvor langt jeg er på vei.. Hvilken dato ville dere forholdt dere til? Har enda 5-6 uker til ul..
Granny Weatherwax Skrevet 9. oktober 2009 #2 Skrevet 9. oktober 2009 Av ene eller annen grunn tuller også min lege når han skal regne ut termindato. Blir alltid et par dager før menstermin, JM-termin (og faktisk også UL-termin, jeg har aldri blitt satt noe frem eller tilbake på UL, har rimelig stabile sykluser :-)) (Dette er 3.mann, forresten) Han har et sånt brett som han skyver på for å finne termin, kanskje det er det samme som din lege har? Ihvertfall ville jeg holdt meg til JM-terminen, så kan du heller bli positivt overrasket på UL :-) Sikkert bedre å bli satt frem enn tilbake!
mamma06_endelig-liten-spire<3 Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. oktober 2009 Så godt å høre at det er flere som opplever dette:-) Jeg glemte å si at her inne på bim står samme termin som jm. Legen min hadde også et brett som ble brukt for å beregne termin, men jeg har tenkt etter å har vel egentlig bestemt meg for å gå til jm på hver kontroll (så lenge det ikke er behov for lege da).. Så jeg blir nok å forholde meg til jm-terminen framtil ul:-)↲Forrige svangerskap ble jeg satt fram nesten en mnd, fordi jeg hadde veldig uregelmessig mens og reagerte egentlig ikke på at den uteble en mnd ;-) Men nå har jeg mer regelmessig så tror ikke det blir snakk om mye fram eller tilbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå