Gjest Skrevet 8. oktober 2009 #1 Skrevet 8. oktober 2009 Bruker dere mye kjoler på dem? Min datter er 8 uker og jeg har nesten aldri på henne kjole. Kun om vi har/er i bursdagsbesøk ol, så hun har vel hatt kjole på seg sånn ca 5 ganger siden hun ble født og da bare en liten del av dagen. Synes det er et upraktisk og unødvendig plagg i hverdagen når hun er så liten. Ser at det kan være veldig greit når hun blir større og går, men ikke nå. Grunnen til at jeg spør er at flere har kommentert det når de bare ser henne i body og bukse og lurer på hvor kjolene er. Spesielt da siden jeg har 3 gutter fra før burde jeg tydeligvis ha et intenst ønske om å kle henne opp i kjoler hver dag, men det har jeg altså ikke, hehe...
av og til anonym Skrevet 8. oktober 2009 #2 Skrevet 8. oktober 2009 jeg gir fullstendig blaffen i hva folk måtte mene og tro. her går det i strømpebukse og body. det mest behagelige for henne. ingenting dongeri eller kjoler. syns det er noe stort tull. kan heller begynne med det når de kan gå på sine egne ben. lettere for de å gå med da
Lipsy Skrevet 8. oktober 2009 #3 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg har et par kjoler som jeg bruker litt hvis vi får besøk. Mest fordi jeg har fått disse kjolene, og synes det er synd hvis hun vokser ut av de uten at de blir brukt en eneste gang (hun er 7 uker gammel). Når det er sagt synes jeg body og bukse er det beste - det fineste faktisk, og mest behagelig for lilla mi.. Første gang jeg kledde henne i kjole var hun 5 uker gammel og da synes nesten at hun så ut som en annen baby.. På julaften må det bli kjole, men jeg satser på å finne en myk og god en ull.. :-)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 8. oktober 2009 #4 Skrevet 8. oktober 2009 hehe, kan vel telle på èn hånd hvor mange ganger flisa hadde på seg kjole de første månedene av livet sitt- og det var kun ved enkelte besøk, ikke ellers. Kjolene var bare i veien og krølla seg oppetter ryggen hennes- så synd at jeg hadde hamstret maange søte kjoler før fødselen (kjøpt billig og brukt da heldigvis;) Bruker ikke noe særlig kjole nå som hun er 1 år og går rundt/ krabber heller, kun ved besøk. Til hverdags er det fortsatt plysjbukse og body som gjelder=) Tenker det blir mer neste sommer!
epla Skrevet 8. oktober 2009 #5 Skrevet 8. oktober 2009 Synes som deg at det er upraktisk. Snuppa er 8 mnd nå, men kjole blir brukt veldig sjelden! Dessuten er hun ei "tøff" jente, så jeg synes ikke kjole passer henne så godt. Ikke noen sukkersøt, stille og rolig frøken her i gården, nei! Men satser på å finne en god og myk kjole til julaften da, det ville vært stas.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 8. oktober 2009 #6 Skrevet 8. oktober 2009 samma her, epla- det føles liksom litt feil de få gangene jeg dresser henne opp i fullt prinsessekostyme i kjole og rosa stæsj. Kræsjer liksom litt med tøffe turboflisas personlighet
hurra1234 Skrevet 8. oktober 2009 #7 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg bruker ofte kjoler. Eller ikke så mye nå som det er kaldt, men gjennom sommeren brukte jeg det mye. Det er jo perfekte smekker! Vi har fått så inmari mange kjoler, og først visste jeg ikke hva jeg skulle gjøre med alle, før jeg tenkte smekke-tanken. Så da bare bytter jeg kjole etter måltidet, og vips ren og pen igjen. Eneste viktige er at kjolen ikke må være så lang at den er i veien når hun krabber rundt.
2Gull09♥11!! Skrevet 8. oktober 2009 #8 Skrevet 8. oktober 2009 Off, har tenkt samme tanke selv! Men da din er 8 uker og har hatt kjole på 5 ganger allerede, er du myye flinkere enn meg! Synst det er upraktisk og ikke særlig gøy for henne! Tross alt skal det være behagelig for henne!!! Og ikke på våres premisser!! Jeg synst hun er søt i hullete strømpis og skitten body jeg Folk har alllltid meninger om ALT! Følg dine egne instinkt:) Jeg pynter henne opp når vi skal i bursdagselskap o.l. Men har ALLTID med noen koselige klær som jeg kan skifte til senere:) Hadde kjole vært suuuuperbehagelig, da skulle jeg gjerrrne brukt det mer! Men mener også at det er litt finere og mer praktisk når de går
CMH Skrevet 8. oktober 2009 #9 Skrevet 8. oktober 2009 Brukte det som nyfødt av og til, og på 17 Mai og naturligvis dåpen hennes. Men nei, ikke ellers. I jula skal hun sannsynligvis ha på seg kjole ja, men her går det mest i body og strømpebukse og myke joggebukser eller tights. Snart 9 mnd
Nordland&hikketrollet=) Skrevet 8. oktober 2009 #10 Skrevet 8. oktober 2009 Har faktisk ikke brukt noe kjole på jenta vår enno, er 1mnd no. Er mere praktisk med body og strømpebukse/bukse no som hun er så liten, blir kanskje mere når hun begynner å gå kanskje=)
*lindamor* Skrevet 8. oktober 2009 #11 Skrevet 8. oktober 2009 Her bruker snuppa kjole sånn ca 1 gang i uka, noen ganger oftere. Har flere kjoler som er myke og behaglige for ho å ha på. Ellers bruker vi mye body og strømpebukse eller bukse/leggings, ikke ofte ho har på genser.
blomsterjenta Skrevet 9. oktober 2009 #12 Skrevet 9. oktober 2009 Jenta mi har også skjelden kjole på. Veldig upraktisk, føler at det hemmer henne - det gidder jeg ikke. En gang kommenterte svigermor det - og la til: Ja, dere har jo faktisk fått jente! Det er bare å lukke ørene for dumme kommentarer;-)
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 9. oktober 2009 #13 Skrevet 9. oktober 2009 Når jeg leser denne tråden er jeg glad for at jeg fikk med byttelapp på den siste barselgaven jeg gav bort! Kjøpte en nydelig, dypblå (mørk) kjole med påsydd "truse og ballerinaskjørt". Den var kortermet, så jeg kjøpte en søt trøye til. Med en strømpebukse syns jeg dette var nydelig (kjøpt på barnas hus). Mulig mammaen ikke likte dette da?? Selv innrømmer jeg gjerne at gutten(4 mnd) bare bruker strømpebukse og body eller trøye innendørs. Alle buksene han har fått i barselgave har foreløpig blitt liggende i en skuff - buksene blir altfor stive og hemmer bevegelsene.
Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #14 Skrevet 9. oktober 2009 Vi har hatt på lillemor kjole en gang siden hun ble født, hun er 9 uker. Styra mye med det med førstemann men gav opp til slutt da den bare krøllet seg oppunder armene. Bruker noen ganger en tunika over kortarmet body og strømpebukse ellers går det i strømpis og body her og, masse rosa og lilla da;) Men når hun begynner i barnehagen er det utrolig praktisk med kjoler eller tunika, da litt hverdagskjoler selvsagt. De er myke å ha under dressen (bare ikke kjøp de så lange) og over ulltights-/stilongs...
shari_z Skrevet 9. oktober 2009 #15 Skrevet 9. oktober 2009 Jeg har brukt kjole mye, det har hun på seg minst én gang i uken når vi er i kirken. Og på sommeren ble det maaange kjoler, men kort nok til at hun kunne bevege seg fritt. Men så visste det seg at hun ikke krabber (og da blir kjoler utrolig upraktisk), men sitter på rumpa og dra med den ene hånda -- og da kan hun bruke kjole. Liker å ha dem på henne når vi skal til åpen barnehage, besøk, osv. Men når det er bare oss hjemme, så er det body og strømpe da det er klart lettest.
Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #16 Skrevet 9. oktober 2009 Ser ut for at de fleste er enig i at kjoler er upraktiske til de små da :-) Jeg vil gjerne kunne pynte henne litt opp etterhvert når hun blir større, men komfort kommer først, og jeg synes kjole blir uraktisk foreløpig. Du som hadde kjøpt kjole i gave. Jeg har bare fått fra str 68 og oppover i gave, og jeg kommer selvsagt til å bruke dem, men det blir nok ikke så mye til hverdags, da er body og strømpebukse/myk bukse det greieste :-)
Moni*gull09*gullgutt11 Skrevet 9. oktober 2009 #17 Skrevet 9. oktober 2009 Jeg liker IKKE kjoler på lillemor. Det utrolige er at vi har fått 12(!!) kjoler i gave til henne. Kjoler, kjoler, kjoler - folk har strikket og heklet...så unødvendig. Skulle ønsket jeg kunne omsette de kjolene i andre plagg Har brukt kjole på henne tre ganger. I bryllup, og to bursdager. Her går det i body, strømpebukse og evt det som trengs for å holde varmen. Så praktisk som MULIG
tomat15 Skrevet 9. oktober 2009 #18 Skrevet 9. oktober 2009 Jeg er nok helt ulik dere andre;-) Her går det i kjoler nesten hver dag. Minsta er 9,5 mnd og krabber rundt som en vind og reiser seg opp. Ikke noe problem i kjoler. Nå er ikke kjolene lange da. Nå når det er kjølig bruker vi ull body og ullstrømpebukse med ull eller fleece kjoler over. Bestemor har strikket flere sele ullkjoler, de har matchende ullbukser og ulljakker vi tar på når vi skal ut. Hun er kjempe søt og beveger seg lett. Skal nevnes at de ikke er særlig lange da. Nå for eksempel har hun på seg en rød strøpebukse og en rød body, med en rød/rosa/orange hjemmestrikket selekjole over. Nydelige lille frøkna mi. Jeg liker selv å gå i kjoler og skjørt da. Ikke noe som hemmer bevegeligheten, men jeg er gjerne på lekeplassen i ullstrømpebukse, flate fora støvleter og ullkjole selv;-)
Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #19 Skrevet 9. oktober 2009 Ja kanskje det har noe å si? Jeg er ikke så glad i å gå med kjoler selv ;-)
rima Skrevet 9. oktober 2009 #20 Skrevet 9. oktober 2009 Som deg. Brukte kjoler på jenta mi veeeeeldig lite da hun var babybaby. Ble i bursdager og bryllup og sånn. Mest praktisk å bare bruke body og strømpebukse. Nå er hun 4,5 år og eeeelsker kjoler. Kanskje fordi hun sjelden fikk bruke det som lita? Hehe. Tror nok dette bunner i at vi mødre tenker praktisk. Nå som jeg har babygutt bruker jeg ikke skjorte på han (sånn typisk voksenskjorte med knapper). Ikke holder den bleia på plass -også alle de knappene da. Nei, vi mødre vil nok ha det praktisk på våre egne små. Men guri så søtt det er å se babyer med søte klær da!
magica og lille tryll ♡ Skrevet 9. oktober 2009 #21 Skrevet 9. oktober 2009 Hehehe... Kjøpte mange kjoler når jeg gikk gravid (førstegangs), syns de var bare sååå nusselige, men åå så upraktisk! Har brukt etpar av de ved spesielle anledninger. Her går det i body og strømpis gitt )
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 9. oktober 2009 #22 Skrevet 9. oktober 2009 Vi har ikke en eneste kjole vi...
PAVEEL Skrevet 9. oktober 2009 #23 Skrevet 9. oktober 2009 snuppa på snart 1 år bruker masse kjoler:) kryper som vinden selv om hun har det på
Nemlig Skrevet 9. oktober 2009 #24 Skrevet 9. oktober 2009 Har to jenter, bruk(te)er det sjeldent. Dvs brukte det sjeldent på hun eldste da hun var baby, syntes det var upraktsik og ikke så fint! Samme gjelder lillesøster nå. Storesøster er 3 år og bruker det mye nå. Synes at det er søtt og for såvidt praktisk i den alderen. Hun synes også det er ekstra stas med kjole/ skjørt;-) Blir nok mer på lillesøster også.
MiMa09 Skrevet 9. oktober 2009 #25 Skrevet 9. oktober 2009 Nå har jeg gutt, og er veldig overbevist om at hvis jeg hadde hatt jente skulle hun hatt kjole på hver dag. Tenker også litt sånn som hun lenger oppe her som sa at kjolen brukes som smekke. Men da kjøper man jo korte kjoler, ser jo den at lange kjoler må være svært upraktisk for de minste. Mulig jeg er litt teit, men jeg liker å pynte babyen min litt jeg. Det er svært sjelden gutten min bare har body og strømpebukse. Nå har jeg kjøpt og fått en hel del supermyke bukser, både fløyel, olabukser og joggebukser. Så han har behagelige klær, for all del, selv om moren er litt overfladisk innimellom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå