Gå til innhold

Jeg går visst fra slett hår til krøller i en alder av 33 - hvordan er det mulig???

Anbefalte innlegg

Jeg begynte å miste ganske mye hår da tredjemann var ca. 7 mnd, og nå et år etter har det meste vokst godt ut igjen. Men - det rare er at nesten alt det nyutvokste håret er krøllete?

Jeg har alltid hatt tykt, slett hår, men nå er det altså begynt å krølle seg. Når jeg lar hårstrået gli mellom fingertuppene kjenner jeg at det er veldig annerledes enn det slette håret mitt - det kjennes nesten litt "kantete og flatt ut."

Hvordan i all verden er dette mulig?

Jeg trodde at man var født med så og så mye fall eller krøll i håret; at dette var på lik linje med blå eller brune øyne - eller hårfargen for den saks skyld....

Fortsetter under...

Søsteren min fikk forklart av en frisør en gang hvorfor dette kan skje og det kan skje uten at man får barn også, for søsteren min har fått (hvertfall mer enn før) krøller uten at hun har barn. Det er noe med at håret går i sykluser på 8år eller noe og da kan det forandre seg fra en syklus til en annen. Nå skulle jeg selvfølgelig husket dette bedre sånn at jeg kunne forklare det bedre, men det gjør jeg ikke;-)

Jeg aner ikke, men det samme har skjedd med meg. Etter første svangerskap fikk jeg tynnere hårstrå. Jeg har tykt hår og var fornøyd med forandringen. Etter andre svangerskap fikk jeg mye fall, og jeg har hatt svært stridt hår. Trengte ikke rettetang for å si det sånn. Denne gangen lurer jeg på hva som skjer, men i motsetning til de to andre gangene har jeg fortsatt ikke mistet et hårstrå. Merkelig:)

Annonse

To jeg kjenner fikk skikkelig krøllete hår i puberteten, etter å ha vokst opp med rett hår. Og iallfall den ene fikk rett hår igjen etter første svangerskap.

Kan ha noe med hormoner å gjøre, tror jeg.

Jeg hadde stritt hår da jeg var barn, i puberteten fikk jeg krøller (eller mye bølger/ fall) Da jeg var gravid fikk jeg veldig tykt hår, og hadde fortsatt krøller. Nå er det 10 mnd siden fødsel, og har mistet endel hår pga amming- og det rare er at håret har blitt mye mer stritt. Jeg har fortsatt fall, men langt mindre enn før. Snodige greier dette her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...