~Månestråle~ Skrevet 8. oktober 2009 #1 Skrevet 8. oktober 2009 Hei! Jeg lurer litt på når i syklusen dere vakre, gravide damer testet positivt? :-) Vennlig hilsen Månestråle som håper hun snart hører til her inne
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 8. oktober 2009 #2 Skrevet 8. oktober 2009 Denne gangen testet jeg positivt med svak skyggestrek 1-2 dager før mensen. Testet så med digital på ikm, og fikk positivt svar på nytt. Forrige gang testet jeg positivt med digital 1 dag før mensen, men da fikk jeg blødning 4 dager senere, som en forsinket mens liksom. Målte hcg hos fastlegen, og den var under 4. Tipper det var en kjemisk graviditet den gangen. Hadde derfor bestemt meg for å teste etter ikm denne gangen for ikke å bli skuffet om det var en ny kjemisk, men klarte ikke la være.....:-) Riktig lykke til og velkommen inn når krysset er på plass:-)
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 8. oktober 2009 #3 Skrevet 8. oktober 2009 jeg testet posetiv 9-10 dpo...
2010 Mammaen Skrevet 8. oktober 2009 #4 Skrevet 8. oktober 2009 Hei! Etter egne beregninger var jeg da 3 + 4, eller 11 dpo. Men det vet man jo aldri helt sikkert... Testet ikke før det, men det var jo tidlig nok. Lykke til til deg : ) Håper du kan joine oss snart!
*Knerten* Skrevet 8. oktober 2009 #5 Skrevet 8. oktober 2009 jeg hadde ikm i går, og tok test, så bare et snev av en rød strek. Ikke ovrbevist for å si det sånn. I tillegg så ringte jeg legen i dag, og hun legesekretæren sa at jeg ikke var gravid ut fra blodprøve. Tok blodprøve 3 uker etter forrige mens, dvs at det kun var 1 uke siden jeg evt ble befruktet. kan det være for tidelig eller ser man det uansett? synes alt er litt rart fordi jeg har så super symptomer, kjenner det veldig igjen fra forrige gang jeg gikk gravid. Tisser hvert kvarter, konstant trøtt, stikninger og murring i undeliv og korsrygg. Ømme bryster/vorter. Eller er det bare mensen som er på vei??? hva tipper dere?
~Månestråle~ Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 8. oktober 2009 Hei Nutte! :-) Det synes jeg var et dårlig svar fra legesekretæren, for hun burde visst at det er for tidlig, selv for blodprøven. :-) For kroppen begynner jo ikke å produsere Hcg før egget har festet seg og hvor lang tid det tar varierer jo litt. Om egget ditt festet seg 6DPO, vil ikke en blodprøve dagen etter gi noe utslag Min første tanke, er at siden du får en svak strek, så betyr det at du har Hcg i kroppen. Når jeg jobbet på legekontor, så sa vi alltid at svak positiv er positiv til det motsatte er bevist, fordi Hcg kun finnes i kroppen når det er et befruktet egg der :-) Sååå ikke for å gi deg falske forhåpninger, så syne jeg det høres ut som du er gravid, men synes jeg du skal teste igjen med morgenurin i morgen, og forhåpentligvis så er streken tydeligere da :-) *krysser fingrene for deg* Ellers tusen takk for svar, dere andre! :-D Jeg er på 6 DPO idag og vurderer å teste på lørdag/søndag. Det er 4-5 dager før IKM, så vet det kan være i tidligste laget, så får vi se... *spennende!* :-D Ønsker alle en fiiiin kveld!
fresh Skrevet 8. oktober 2009 #7 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg glemte meg litt bort, men fant ut at jeg skulle hatt mensen for 10 dager siden. Så jeg tok den 10 dager etter mens...Litt sent. Sist gang tok jeg 4 dager etter forventet mens,da var den blå+blå Lykke til
illeana Skrevet 9. oktober 2009 #8 Skrevet 9. oktober 2009 Testet positivt 3 dager før mens... var superblå dagen jeg venta mens
AinaW Skrevet 9. oktober 2009 #9 Skrevet 9. oktober 2009 Jeg fikk VELDIG positiv test 10 dager etter innsett (assistert). Men vet at det ofte kan være litt tidlig for mange å teste da. Nutte: Legen min sjekket i papirene sine og på dataen sin når man kunne ta hcg i blod og sa at de ikke skulle ta før tidligst 9 dager etter befruktning. Og enda da kan det jo være litt tidlig for mange bruker litt tid på å produsere hcg. Jeg fikk veldig bra hcg på dag 11 men det er heller sjeldent enn vanlig å ha så bra produksjon så tidlig visstnok. Jeg synes også det er rart at legesekretæren din ikke visste at det var for tidlig. Hos noen fester ikke egget seg før dag 8 og da er det jo klart at hcg ikke alltid kan måles på dag 6-7.
Luthien1 Skrevet 9. oktober 2009 #10 Skrevet 9. oktober 2009 Jeg trodde ikke på at jeg var gravid. Testet fire dager etter IKM. Positiv som bare det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå