Gå til innhold

Ang egenmelding...Lei meg her!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dersom jeg blir syk og bruker av egenmeldingsdagene mine, ringer jeg selvfølgelig hver morgen for å varsle om jeg er syk. Dersom de ikke hører noe vil det si at jeg kommer. Jeg vet om mennesker som ringer og sier "at nå er de syke i 3 dager" feks. Hvordan i alle dager kan de vite det? Som regel har det tatt flere dager for meg å komme meg etter feks en kraftig forkjølelse (kanskje fordi jeg røyket før), og trolig kommer jeg til å bli borte resten av uka, men jeg kan ikke VITE det. Da hadde jeg nok følt meg som en skulker om jeg hadde ringt og varslet sykefravær utover samme og evt neste dag (feks om man ringer om kvelden). Hvordan skal arbeidgiver kunne forholde seg til de som ikke ringer? Regelen er at man ringer når man er syk, er man ikke syk er det ingen vits i å ringe heller.

Så absolutt Luthien1;)

VI klarte til og med å le!

Han innrømmet at han hadde glemt hva jeg hadde sagt i tlf på tirsdag og at han kunne formulert dette helt annerledes.

Vi har et veldig godt forhold. Jeg ofrer meg masse for jobben, og er ikke ofte syk om noen skulle tro det!

Er nok forskjellig praksis fra sted til sted vil jeg tro;)

Noen steder er det helt ok å ringe første dag og gi beskjed pr, melding eller mail videre. Noen ringer og sier de blir borte i 3 dager, første dagen de ringer.

Jeg vet jo ikke hvor lenge jeg er syk,derfor synes jeg det er rart når noen gjør det faktisk.

Jeg mener absolutt man skal gi beskjed,men det finnes ulike måter å gjøre det på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...