Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #1 Skrevet 8. oktober 2009 Gutten vår er nå 20 måneder og totter (suger på tommeltotten) relativt mye. Han er en kosegutt, og liker å totte til alle tider. Ser på fingeren hans at den er godt merket av bruken, og tenker også på tannstillingen hans. Er det noen som har gode råd for hvordan vi kan få han til å kutte ut eller hvertfall kutte ned på totte-bruken? Vi har prøvd å gjøre han oppmerksom på det og tatt fingeren ut av munnen, men han tviholder den i munnen.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #3 Skrevet 16. oktober 2009 Samme problemet her - jenta mi er 15mnd. Har spurt om det her inne tidligere men ingen svar....! Tror vi må bare håpe på at det går over av seg selv en dag- blir vel mobba hvis hun fortsetter slik? Hørte i gamle tider smørte de sennep eller likn. på får å få barna til å slutte....
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #4 Skrevet 16. oktober 2009 jeg har ingen gode råd desverre, men jeg ber dere instendig om å gjøre noe med det! Spør tannlegen eller fastlegen eller helsesøster. Jeg sluttet ikke før jeg var 17 år, ved hypnose.. Altså, ikke på dagen etter at jeg fylte tolv (da kun hjemme i skjul), men la meg uten og våknet med totten i munnen om morgenen. Har også tidenes overbitt. Fikkregulering da jegvar 12, og lot som jeg hadde sluttet med totten. etter reguleringen og gom-perioden gikk tennene tilobake til utgangspunktet...
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #5 Skrevet 17. oktober 2009 Totting og tannstilling har nok ingen sammenheng. Både jeg og søstra mi sugde på tommelen til vi var i tenårene - vi har begge fine tannstillinger og ikke bukt reguleringer. Men det er nok vanskeligere å slutte å bruke tommelen enn smokke.... Har desverre ingen gode råd, men enda er det vel ikke noe problem...
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #6 Skrevet 18. oktober 2009 tott og tannstilling har mye med hverandre å gjøre jo, så da er det flott at du og din søster var så heldige. Det kommer vel sikkert an på hvor mye man suger på den, som med smokken. Men jo, det var reguleringstannlegens klare beskjed til meg, at det var pga tommelen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå