Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #76 Skrevet 9. oktober 2009 Hvorfor i all verden skal de det? Tenk hvis alle som drev med virdereformidling av katter og hunder og kaniner osv skulle holde på slik? De som har gitt bort katten viser seg som vilt useriøse, på grensen til det latterlige.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #78 Skrevet 9. oktober 2009 Vet ikke om det er det samme for katter som for hunder, men med hunder har eierne rett til å hente hunden om de føler de nye eierne ikke er rette. Skulle tro det er det samme. Gi nå katten tilbake til de. Ut fra det du skriver her er jeg enig med dem i at dere ikke er rette katteeiere.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #79 Skrevet 9. oktober 2009 Hvor finner du dette med at for hunder så kan gamle eiere har rett å hente den tilbake?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #80 Skrevet 9. oktober 2009 Det er noe jeg ble fortalt av en oppdretter da de måtte hente igjen en hund da det viste seg at han som hadde fått hunden var alkoholiker og lot valpen være alene. Så har ikke lett det opp selv. Du kan jo sjelle lovdata eller spørre en oppdretter hvor det står.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #81 Skrevet 9. oktober 2009 men er jo ikke sånn at vi er slemme med katta!! sa ifra at vi skulle snakke med advokat og veterinær før noe som helst skjer!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #82 Skrevet 9. oktober 2009 Jeg ville nok tenkt på kattemamman som går der og leter.....og gitt den tilbake.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #83 Skrevet 9. oktober 2009 Grunnen er kanskje at de fikk en dårlig følelse for dere i utgangspunktet, da dere var og hentet katten, og at de bruker det ande som en unnskyldning. Sorry, men "kattemennesker" er litt sære er det selv
Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #84 Skrevet 9. oktober 2009 Huff. Stakkars de som gav vekk katten sier jeg...Noen dyr knytter man seg bare ekstra til og det er nok det de har gjordt med denne. Nei jeg synes dere skulle gi tilbake katten. Høres ut som dere er mer optatt av hva dere har rett på enn at dere faktisk er så grådig knyttet til den lille kattungen. Tenk på hun stakkars jenten som ngrer sånn. Gjør mot andre som du vil andre skal gjøre mot deg er det noe som heter.... Kan ikke dere bare være litt greie mot de som gav den vekk da. Høres jo ut som de er kjempeglade i den og at den har et godt hjem der. Så kan dere bruke energien deres på å hjelpe en katt som virkelig trenger det, fra dyrebeskyttelsen eller noe.. Det er så mange katter som trenger et hjem, så det er jo synd om dere bruker ressursene deres på dette.. Håper dere gir den tilbake. Klem)
AO3 Skrevet 9. oktober 2009 #85 Skrevet 9. oktober 2009 Hei, jeg har ikke lest alle innleggene her, men jeg hadde ikke gitt kattungen tilbake. Kattemor vil snart komme over at kattungen har flyttet sin vei, og det vil den gravide samboeren også. Tårene flyter jo gjerne litt ekstra når man er gravid... Hvis dere føler at dere kan gi kattungen et godt og sikkert hjem, vil kattungen få det bedre hos dere. Å gi den tilbake for en uke eller to for så å få den igjen er ikke særlig heldig for kattungen - det blir mye fram og tilbake for en liten kropp. Jeg må dessuten få berømme både dere og de dere fikk kattungen fra fordi den var 12 uker da dere fikk den. Kjempebra!! Altfor mange gir bort kattunger når de er bare 8 uker gamle - det er altfor tidlig. Husk ormekur, vaksinering, chipping og kastrering/sterilisering.
AO3 Skrevet 9. oktober 2009 #86 Skrevet 9. oktober 2009 Det der er bare tull, NN 18:23. Hunder er en vare på lik linje med andre varer. Elkjøp kan ikke komme og ta vaskemaskina du har betalt for fordi de ombestemte seg, og ikke ville selge den til deg likevel.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #87 Skrevet 9. oktober 2009 Hadde helt klart gitt den tilbake. Er mange søte pusekatter som ikke har noen som bryr seg om dem og trenger et hjem. Synes dere er egoistiske HI.
Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #88 Skrevet 9. oktober 2009 Jeg håper virkelig dere ikke gir tilbake katten. Dyrevernmessig er det virkelig ikke ok å bytte hjem i tide og utide. Jeg synes ellers de som ga vekk katten høres utrolig rare ut, spesielt siden kattemoren fortsatt har kattunge igjen. Sært!
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2009 #89 Skrevet 10. oktober 2009 HI: Jeg ville sendt en mld om at denne saken er avsluttet og at dere ikke ønsker å diskutere dette mer med dem. Det virker som de plager dere. Jeg ville også sagt fra om at hvis de ikke slutter å plage dere, kommer dere til å anmelde dem. Ikke slett noen mld fra dem, disse folka høres ustabil ut...
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2009 #90 Skrevet 10. oktober 2009 Mennesker som først gir bort et dyr for så å kreve dyret tilbake burde ikke ha dyr. Et dyr er ikke noe man "skalter og valter" med. Jeg hadde ALDRI gitt et dyr til(bake) til slike mennesker og jeg synes det er flott at dere har valgt å beholde katten. For hvem vet når de neste gang vil gi bort katten, ta den tilbake, gi den bort osv? Tror den vil få et mye bedre og mer stabilt hjem hos dere.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2009 #91 Skrevet 10. oktober 2009 Dette stemmer KUN om det er kontraktfestet at oppdretter kan hente tilbake hunden om de finner at nye eiere ikke er skikket til å ha hunden!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2018 #92 Skrevet 12. august 2018 Hahaha, lurer virkelig på om HI beholdt katta. Den er jo blitt gammel nå Anonymkode: a295c...c85
Anonym bruker Skrevet 12. august 2018 #93 Skrevet 12. august 2018 Står jo at de valgte å beholde den Anonymkode: 5d0b8...d92
Anonym bruker Skrevet 12. august 2018 #94 Skrevet 12. august 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Står jo at de valgte å beholde den Anonymkode: 5d0b8...d92 Joda, men trodde hun kanskje ville komme til fornuft. Bare merkelig å se hvordan andre mennesker kan oppføre seg, virker ikke som hun klarte å tenke på andre enn seg selv. Hadde hatt katta i under 24 timer og var liksom helt knytta til den, hahaha. Merelig person.... Anonymkode: a295c...c85
Anonym bruker Skrevet 12. august 2018 #95 Skrevet 12. august 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Joda, men trodde hun kanskje ville komme til fornuft. Bare merkelig å se hvordan andre mennesker kan oppføre seg, virker ikke som hun klarte å tenke på andre enn seg selv. Hadde hatt katta i under 24 timer og var liksom helt knytta til den, hahaha. Merelig person.... Anonymkode: a295c...c85 De som ga katten er jo ikke helt oppegående de heller! Du kan ikke gi bort en katt for så å kreve den tilbake! At kattemor skriker etter ungen sin er helt normalt å går over av seg selv etter noen dager! Anonymkode: 5d0b8...d92
Mostly Harmless Skrevet 13. august 2018 #96 Skrevet 13. august 2018 På 9.10.2009 den 0.51, Anonym bruker skrev: Hun fikk et kull på 4, og 2 av dem er lovt vekk til onkelen dems, som er nabo så dem kunne se dem når dem ville. men nå ville dem vist beholde de 2 siste, som da inkluderer å hente tilbake denne fra oss... Jeg kunne gitt kattungen tilbake på betingelse av at alle kattunger i kullet pluss kattemor ble sterilisert. På forhånd. Greit nok at de tok uforutsett mye på vei over å gi fra seg en kattunge, men da er det eneste forsvarlige å hindre flere kull. Jeg ville i alle fall ikke gitt tilbake en fertil hunnkatt til slike eiere.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2018 #97 Skrevet 13. august 2018 Halllo tråden er snart ni år gammel..! Anonymkode: 2b598...9ec
Anonym bruker Skrevet 13. august 2018 #98 Skrevet 13. august 2018 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Halllo tråden er snart ni år gammel..! Anonymkode: 2b598...9ec Vi vet jo det, men spørsmålet var om HI tok til fornuft om hun enda er her da Kanske ikke de tidligere eierne var oppbegående men noen katter reagerer så fryktelig at ungene faktisk trenger å være sammen med moren litt lengre. Katter kan sørge seg i hjel. Det merkelige her er jo HI sin total mangell for forståelse for at moren til katten fikk helseproblemer og ble syk. Hadde dette vært min katt så hadde jeg dratt dit å krevd katten tilbake og ringt politiet om så (men kun om moren virkelig ble syk). Har hatt mage katter og noen kull, mor har alltid trengt noen dager på å komme seg selv om hun var lei ungene men etter det har det gått fint men jeg har hørt om tilfeller der det ikke gikk like fint.... Anonymkode: a295c...c85
Anonym bruker Skrevet 13. august 2018 #99 Skrevet 13. august 2018 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Joda, men trodde hun kanskje ville komme til fornuft. Bare merkelig å se hvordan andre mennesker kan oppføre seg, virker ikke som hun klarte å tenke på andre enn seg selv. Hadde hatt katta i under 24 timer og var liksom helt knytta til den, hahaha. Merelig person.... Anonymkode: a295c...c85 De som ga bort katten høres jo ikke helt i vater ut. Stakkars katt som de ville dra frem og tilbake. Det er skadelig for en kattunge og ville garantert gitt en utrygg start på livet. Anonymkode: 12c1a...67a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå