Gå til innhold

Vi hentet en kattunge igår, nå vil eieren ha den tilbake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å være så selvopptatt?? Hvor glad kan du ha blitt i dette dyret på 24 timer, kontra hva du tror kattemammaen og den gravide eieren føler?

Gi tilbake katten og skaff dere en ny kattunge et annet sted. Dette kan dere ordne på dagen, og dere blir garantert like glad i den nye i løpet av nye 24 timer...

"Oppfør deg mot andre som du vil at andre skal være mot deg".- Den gyldne regel

Skrevet

Gi nå tilbake den katta. Ærlig talt, dere har hatt den siden i går kveld. Jeg er helt sikker på at siden du ble så fort glad i denne blir du like fort glad i en annen.

Men en ting... hvis dere er så fryktelig opptatt med jobb osv, hvorfor vil dere ha katt da?

Skrevet

Jeg hadde aldri tilgitt et menneske som lot et dyr ha det så vondt som kattemor her, fordi hun og samboeren satte sine egne følelser høyere enn et annet levende vesen sine følelser...

Skrevet

Halllloooooo....???

Hvis de ikke tåler å gi bort kattunger bør de sette gamlekatta på p-piller for faen! Dette er latterlig. mennesker sulter ihjel og overfølsomme kjei sitter hjemme og sipper når de har gitt fra seg en kattunge! Friske folk gjør ikke sånt.

Skrevet

Jeg ville ikke gitt den tilbake. Den er deres, dessuten har de flere katter. Kattemorens oppførsel er helt normal, i de aller fleste tilfeller går det over etter noen dager. Det er faktisk sånn dyreverdenen er.

Om jeg hadde solgt huset mitt, kunne jeg ikke komme dagen etter og sagt at jeg angret, må kjøpe det tilbake, eller at kjøpesummen var feil, vil ha mer penger. Vet det er en usaklig sammenligning...:) men måtte bare:)

Forøvrig bør alle sterilisere/kastrere kattene sine!

Skrevet

Om dere begge er så opptatte at det vannskeliggjør å hente en ny katt har dere ikke tid til denne katten.

Skrevet

Lever den tilbake, vær så snill! Ikke vær hjerterå. Men ikke ta katten tilbake om noen uker. Ville gitt den tilbake på en på en premiss og det er at de beholder katten til den blir gammel og mett av dage. Så hadde jeg skaffet meg en ny katt, er jo massevis av katter som gis bort.

Skrevet

Herregud, du høres jo ut som en bortskjemt 8-åring HI, "Finner'n er vinner'n!". Behold for guds skyld katta hvis det er så om å gjøre for deg å vise at du har rett og mener de er useriøse, i samme slengen håper jeg noen sender en gand i din retning og du får den selvgode oppførselen din tilbake en gang du bare ønsker forståelse eller hjelp.

Skrevet

Har man gitt bort katten så har man gitt bort katten!

Kan ikke da komme å si at man skal ha den tilbake.

Dette er ikke et leketøy som man kan sende fram og tilbake som man vil.

Behold katten du.

Skrevet

Jeg skjønner du har blitt glad i den, det viser at du er en dyrevenn. derfor mener jeg også at du burde gi den tilbake. De andre har det vondt og angrer. Du ble raskt knyttet til denne katten, det betyr at du rakst vil bli glad i en ny. Vær den med størst hjerte i denne situasjonen og vær stolt av deg selv!!!!!

Skrevet

Det er da for faen ikke hun som skal skamme seg her.

Katten er gitt bort den, og ferdig med det!

Skrevet

Dette må være en helt spesiell katt!

Bor på landet og vi har hatt mange katter her i huset. Noen av kattene har vi også latt få unger.

Kattungene har vi gitt bort når de har vært ca 12 uker.

Ja, alle kattemammaene har sørget, jamret og lett etter ungene sine i noen få dager, men så har det hele roet seg.

Stiller meg tvilende til at en katt sørger seg til døde pga ungen sin....

Skrevet

Det riktige er å beholde katten, for de har faktisk fått den!!!

Skrevet

Om to dager har kattemor glemt hele unge, så det er ikke noen grunn til å levere ungen tilbake for hennes del.

De som ga kattungen bort, må stå for det og akseptere at kattungen har et nytt hjem nå

Skrevet

Det er snakk om en KATT, den er nå DERES, vil dere ha den så behold den, herregud så hysteriske folk er!!! Sett katta på skogen, bedre enn å gi den tilbake til egoistiske mennesker!

Skrevet

Seriøst, gi katten tilbake til kattemoren og skaff dere en ny kattunge, gjerne fra et kull med flere kattunger så skjer ikke det samme på nytt. Det er da mer enn nok katter som ikke har et godt hjem her i Norge til at en trenger å tviholde på en kattunge tidligere eiere desperat ønsker å få tilbake. Skjerpings asså!

Skrevet

Hva skjer HI, har du levet den tilbake eller?

Håper for guds skyld du gjør det!

Skrevet

Sitat fra HI:

"Hun fikk et kull på 4, og 2 av dem er lovt vekk til onkelen dems, som er nabo så dem kunne se dem når dem ville. men nå ville dem vist beholde de 2 siste, som da inkluderer å hente tilbake denne fra oss..."

Les dette å må dere da skjønne at de bare sutrer for ingenting!! Pusemor har fremdeles 1 i hjemmet, og 2 i nabohuset!!

Behold den lille pusen du :)

Skrevet

Du verden, er det katta eller eieren det er synd på nå? de høres ut som noen fjortiser hele bunten

Skrevet

"Er liksom blitt barnet vårt". Hah, jeg spyr! Dummeste jeg har hørt, egentlig. Jeg skjønner at man blir knyttet til kjæledyr, men dere har kun hatt den et par dager og kattemoren vil tydeligvis ha den tilbake.

Jeg synes det sier seg selv hva dere bør gjøre.

Skrevet

Nei vi har henne ennå.

Vi syns det blir for teit å og gi henne vekk, vi foreslå at hvis kattemore ikke spiser, så kan dyrlegen sette henne på intravenøst. hun overlever nok dette helt sikkert!

Skrevet

Jeg hadde gitt den tilbake. Hvis de som eide henne er så glad i den, så ville jeg gjort det..

Skrevet

Jeg hadde helt klart gitt den tilbake. Det er nok av katter som trenger et hjem!

Skrevet

Vi har nå svart nei til dem. Og fikk en ganske uhyggelig melding i retur. De sier at de skrev på finn at det var viktig for dem at kattene som ble gitt vekk kom til et god hjem med gode mennesker, og derfor måtte vi skrive litt om oss selv når vi sendte den første meldinga til dem før vi fikk hente katta.

De sier nå at vi ikke er de menneskene dem trodde, og at vi bryr oss mest om oss selv. De spør og hvordan vi klarer å beholde henne når vi vet hva som har skjedd. Dermed mener dem at KRAVET dems ikke er innfridd, og mener da de har full rett å ta henne tilbake.

Er det noen advokater eller noe her inne? Er dette bare tull eller hva?

HI

Skrevet

Kan du ikke bare gi den tilbake?? Dere har jo bare hatt den 1 dag liksom.

De er tydeligvis glad i kattungen og savner den. Hadde jeg gitt vekk en katt og angret, hadde jeg satt stooor pris på å få den tilbake..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...