Gå til innhold

Vi hentet en kattunge igår, nå vil eieren ha den tilbake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare drit i å ringe. Bare si at nei, katten er deres og de får venne seg til det.

(det er jo det du vil, og søker støtte for her inne)

Fortsetter under...

Skrevet

Herregud..er det mulig... Useriøst og gi bort en kattunge og så ta den tilbake.

Men leverer dere den tilbake så drit i folka og finn en annen. 12 uker er en perfekt alder og avennes fra mora:)

Vi har hatt kattunger mange ganger. og mamman leita og skreik litt i starten, men det gikk over. That`s life. Ja, mulig jeg tråkker folk på tærne,men sier bare det jeg mener akkurat som dere;)

Skrevet

Katten har de jo gitt bort til deg, og ferdig med det.

Kattemora glemmer på bare få dager og de som ga bort kattungen må stå for det

Skrevet

At det er mulig å være så useriøs, jeg hadde seriøst ikke gitt tilbake kattungen til noen som tror den kan flyttes fram og tilbake etter eget ønske. Det er en katt, ikke noe leketøy.

Klart kattemor leter etter kattungen, det er helt normalt og går over etter en stund. Er de redd hun skal stikke av får de holde henne inne. Er de seriøse katteeiere ville de aldri ha gjort dette til et problem.

Sånn er det når unger leker med dyr.

Skrevet

Har dere aldri gjort noe dere angrer på?

Virkelig?

Jeg syns du bør gi katten tilbake.

Skrevet

Jeg har gjort mange ting jeg angrer på, men stort sett så går det ikke an å omgjøre. Da får man lære av sine feil, og ikke gjøre samme feil igjen.

Kattemor kommer over det, og menneskemor, som garantert er grunnen til at de ønsker den tilbake, overlever nok hun også. Man må ta konsekvensen av valgene sine!

Hvis du føler det er riktig å gi den tilbake, så gjør det, hvis ikke så er det synd for de som ga den fra seg i utgangspunktet.

Men for all del, ikke tro at dere får katten om to uker hvis dere gir den tilbake nå.

Annonse

Skrevet

Selvsagt, men lærte i barndommen at gjort er gjort. Ja, klart jeg gråt,men lærte av det :) Og tenke godt over avgjørelser.

Skrevet

dyrlegen her sa at det ikke ville ha noe å si om hun ble levert tilbake omså bare for noen uker, og det ville være traumatisk for katta? jeg tror dem løy om at de hadde ringt dyrlegen, noe som gjør dette enda verre!

Dem sier at dem angrer så fælt, og ville omså betalt for å få henne tilbake..

Skrevet

Haha, da får du kreve et par tusenlapper for henne da vet du, så kanskje de tenker seg om neste gang ;)

Skrevet

En fin mulighet til å tjene en slant! Selg den tilbake for 1500,-

Skrevet

Og det har han helt sikkert rett i. Hvor mange ganger skal stakkars katten måtte omstille seg til nytt hjem? Nei, behold henne du.

Skrevet

Da vi gav bort en kattunge ved 12 uker ble kattemor helt hysterisk men roet seg etter få dager. Men det var kjipt da det stod på.

I denne situasjonen hadde jeg levert tilbake katten, det er rett og slett så mange katter å få tak i at jeg ikke hadde brydd meg noe særlig. Men du må ikke føle deg forpliktet til det, de har gitt den bort.

Skrevet

Vi ga bort kattungene og pusen vår forsvant i 3 uker etterpå. Kom hjem mager og fæl, vetrinæren avlivet katten da den hadde sørget seg i hjel og blitt syk.

Ville gitt katten tilbake. Tenkt om dem mister pusemor som dem kanskje har hatt i mange år.

Annonse

Skrevet

Det er nok langt mer sannsynlig at hun stakk for å finne seg en hannpus å parre seg med da kattungene var ute av "redet"...

Skrevet

Jeg synes dere er utrolig ufølsomme og egoistiske som ikke kan gi tilbake katten. Jeg hadde aldri klart å leve med meg selv om jeg hadde beholdt den!

Hva som er rett og galt er en ting, men dette handler om menneskelighet, følelser og moral.

Skrevet

Jo vi skjønner det...

Men vi er faktisk knytta oss til den alt!

vi sa at vi ikke kunne love noe, og om vi måtte svare nå med engang så var det nei!

Vi sa vi skulle snakke sammen om det.

Skrevet

Det kan da ikke være så gale etter ett døgn??

Jeg ville gitt den tilbake, det finnes mer enn nok av katter som dere kan knytte dere til...

Skrevet

Så klart sørger kattemammaen over tapet av sitt barn. Det er helt normalt, det. men dette paret kan vente seg litt av en katteflokk om dette skal være normalen hver gang katten får et kull unger.

Jeg hadde beholdt kattungen, og sagt at dere ikke vil gi den tilbake. Kattemoren slutter å sørge i morgen eller i overimorgen. Katter har ikke slik hukommelse som oss mennesker, selv om jeg ser at flere her tilskriver katter slike egenskaper. De godtar fort endringer, og sørger ikke slik vi sørger.

Dette er nok kattemors menneskemors tanker rundt dette, mer enn det er kattemors tanker......

Skrevet

Jeg hadde sagt at jeg ville prøvd noen dager til, og om ikke kattemoren roet seg så ville jeg vurdert det.

Alle katter er ikke like, noen liker man bedre enn andre pga gemyttet osv.

Om de har funnet en pus de har blitt gla i, så skjønner jeg at det er ikke bare bare å levere den tilbake for å skaffe seg en ny en.

Skrevet

Altså, jeg ville nok faktisk gitt katten tilbake. Det er såvidt jeg har skjønt en helt vanlig huskatt dette og ingen dyr rasekatt, så hvor er problemet!?

Jeg synes dog også at det er useriøst å gi bort en katt for så å ombestemme seg. Tullball. Men likevel så ville jeg nok gitt den tilbake.

Og man blir ikke SÅ jævla knytta til en katt på under et døgn asså, den kjøper jeg ikke, samme hvor søt katten er.

Skrevet

Har ikke fått snakket noe særlig med samboer idag ang dette da han har vært på vakt til sent på kvelden. sa til de som ville ha katten at vi kunne ringes eller noe imorgen å snakke da.

Men jeg tror nok at vi vil si nei til å gi den fra oss, katten stortrives jo her med oss! Det er liksom lille barnet vårt nå.

Skrevet

Vi hadde en katt for tre år siden som fikk EN kattunge, siden det bare var en bestemte vi oss for å beholde den. Kattemammaen var veldig knyttet til ungen sin. Da den var 13 uker ca, løp den på verandaen vår og var så uheldig at den falt ned.

Jeg løp ned for å hente kattungen men den var desverre lam fra magen og ned, bena bak var helt slappe og den bare "dro" kroppen med seg. Kattungen vår hadde tydelige smerter, vi tok den med til dyrelegen og det enste han kunne gjøre var å avlive den. Det var utrolig trist og jeg visste at det ville bli rart for kattemammaen, vi hadde hatt henne i syv år, dette var hennes første kattunge og det er utrolig sjeldent at de bare får en.

Da vi kom hjem igjen var kattemammen helt rar, lette over alt, mjauet og "gråt" hele tiden, det var grusomt.

Katten nektet å spise og ble tynnere og tynnere.

Etter en uke tok vi henne til dyrelegen, han kunne ikke finne noe galt ved henne så han mente det var kattens måte å sørge på.

Noen dager etter forsvant den...

Jeg lette etter henne i flere uker. Så plutselig en kveld kom hun hjem, hun så helt grusom ut! Idet hun kom inn døren fortsatte hun å lete etter den lille.

Jeg kommer aldri til å glemme denne kvelden fordi dette var kvelden hun døde... Av sorg.

Det skjærer langt inni meg når jeg leser dette og håper inderlig dere levere tilbake kattungen. Det er MANGE andre kattunger for dere som virkelig trenger dere. Se på det som om dere fikk låne henne litt og ær så snill, lever henne tilbake igjen.

Skrevet

utrolig rørende historie! :(

Håper bare at det går over for denne katta dems snart, vil virkelig ikke miste lille pusi :/

Hun fikk et kull på 4, og 2 av dem er lovt vekk til onkelen dems, som er nabo så dem kunne se dem når dem ville. men nå ville dem vist beholde de 2 siste, som da inkluderer å hente tilbake denne fra oss...

Jeg vet ikke hva vi skal gjøre. vi begge er veldig opptatte med jobb og sånt, så det å hente en ny katt et sted kunne blitt tungt :/

i tilegg ser denne lille pusien til å trives så godt hos oss, og vi er veldig snille med henne!

huff er vondt for oss dette og.

Skrevet

Vet du hva? Du virker som en egoistisk drittunge. Huff, tenker dere ikke på andre g hva de føler? Spesielt kattemora. Atså, hvis du er en dyreelsker leverer du katten tilbake!

Skrevet

Ja det skjønner jeg godt, man blir fort glad i dem=)

dere må gjøre det som blir riktig for dere men jeg håper dere leverer den tilbake.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...