Gå til innhold

Vi hentet en kattunge igår, nå vil eieren ha den tilbake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vi fant en kattunge på finn.no som gies bort. og dro igår å henta henne. Nå idag morgest får vi melding fra tidligere eier at de vil ha henne tilbake, de sier at kattemor går bare rundt å leiter etter kattungen, og spiser ikke, i tilegg er den gravide samboeren til han som ga den vekk helt sønderknust og bare gråter siden de savner henne så.

De spør om de kan få kattungen tilbake, vi har allerede blitt glade i henne! :/ hva ville dere gjort?

Skrevet

sagt at gjort er gjort og nå er katten deres. Det er normalt at pusemor leiter litt og dersom de ikke tok ungen for tidlig fra henne er det ikke noe problem!!

dersom de angrer så mye så kan de faktisk bare ta en ny kattunge som gis bort. De kan ikke bare kreve tilbake den de ga bort!!

De er da voksne mennesker og må da klare å tenke nøye igjennom ting før de tar en avgjørelse, og kan ikke da bare angre seg etterpå!!

Skrevet

hvor gammel er kattungen?

Skrevet

Jeg ville ha gitt den tilbake. Dere kan umulig ha blitt så glad i den ennå som de er. Kattemora får det bedre etter et par dager uansett.

Skrevet

Ja vi vurdere faktisk å gi den tilbake, vi snakker litt att og fram med den. Vi hentet den kl 19 igår, den ble 12 uker idag, så vi fikk den "1dag for tidlig" om man skal si det sånn..

Vi er faktisk blitt svært glade i den lille pusien. vil ikke gi den fra oss...

Men de virker svært lei seg, og de sier at hu var den første fødte, og at hu alltid trengte ekstra oppmerksomhet osv fra dem, så de bare greier ikke å være borte fra den mer... :(

Skrevet

Gi den tilbake! Herregud de er jo oppriktig lei seg.

Du kan da umulig ha blitt så glad i den siden kl 19 igår.

Det finnes plenty av andre kattunger du kan få, så gi den tilbake.

Det er dumt å angre seg sånn men når det kun har gått en dag synes jeg det er ok.

Vær snill mot dem da.

Skrevet

12 uker?? det er jo faktisk 4 uker etter avvenning det!! Kattunger kan gis bort fra 8 uker de!! da er det faktisk mulig at pusemor sørger over en lekekammerat!!

dere velger jo selv hva dere vil, men jeg mener at siden de har gitt den bort, må de bare godta at pusen er borte...

men jeg skjønner jo også dere som ikke har lyst til å tenke på at dere har "tatt" pusen til noen andre...

Skrevet

Jeg må si at jeg syns det er litt merkelig av dem å reagere sånn..

men men.. du kan jo gå inn en avtale med dem at de har kattungen en uke til eller noe, det kommer et punkt likevel der kattemor vil avise kattungene mere og mere uansett. Siden de snart skal bli selvstendige likevel. 12 uker er jo egentlig akkurat den alderen de regner med at kattungene er leveringsklare.

Syns de tidligere eierene virket litt lite voksene, man må være litt klar over hvilket valg man tar når man legger ut kattungen på finn.no

Er man veldig glad i et dyr, så tenker man seg veldig godt om før man gir det vekk.

Skrevet

8 uker ikke riktig.

De er 12 uker når de er leveringsklare. Alle som driver med katter, inkl. vetrinær mener 12 uker er det tidligste det er forsvarlig både for kattemor og kattunge, og levere i fra seg.

Skrevet

Ville gitt den tilbake, og tenkt at de virker mer trist enn oss. Det finnes hundrevis av kattunger derute som ingen bryr seg om, ikke noe problem å få tak i en ny katt.

Skrevet

jeg er kattemenneske, og hadde ikke klart å levere den tilbake. Jeg blir fort knyttet til disse herlige skapningene, og en hormonell høygravid overdriver en del....

En avtale er en avtale, og kattemor glemmer ungen i løpet av kort tid - tro meg. Har hatt flere kull med kattunger som har blitt gitt bort 12 uker gamle :)

kos dere med katten deres!

Skrevet

De var et ungt par ja... 20 og 22 tror jeg. Vi er 20 og 25.

Jeg synes ikke dette skal være noe å diskutere... vi er glade i den, og den har slått seg til ro hos oss nå..

Er det noen lover som tilsier noe? om angrerett? har dem lov å begynne slik? jeg mener siden det lå under gies bort?

Skrevet

Hei HI.

Jeg skal ikke komme inn på min personlige mening, men du skriver at dere vurderer å gi den tilbake, så hvorfor ikke gjøre det? Dere er jo i deres fulle rett til å beholde katten, men dette ble jo en noe spesiell situasjon, så det er jo fint å kunne glede de som angret på at de ga den bort også? :)

Det er nå mange små katter som trenger ett hjem, så det er lett for dere å få en annen katt også.

La oss høre hvordan det går da :)

Skrevet

må snakke med min samboer om dette også, og tror ikke han vil like dette i det hele tatt...

Jeg tror nok ikke vi blir å gi den tilbake nei, er så glad i den lille! :/

Skrevet

Som en kjent fyr engang sa:

Gjør mot andre som du vil de skal gjøre mot deg.

Tenk hvis det var du som angret så fryktelig, hadde du ikke satt pris på og vært evig takknemlig for å få den tilbake?

Hvis du har blitt knyttet til kattungen etter én dag, tenk hvordan de har det etter 12 uker!

Det er jo ikke noe problem å finne en ny kattunge dere kan gi et godt hjem til, tvert i mot er det kattunger der ute som trenger et hjem ellers blir de avlivet.

Skrevet

Jeg hadde kanskje gitt den tilbake..'

Og prøvd å finne en ny..

Skrevet

Huff takker for alle svar. Men jeg synes de maser... :( Kan dem ikke la det gå noen dager for å se først?

Er det noen som vet noe om hva lovverket sier om dette? Har dem rett på å angre å få katten tilbake?

Skrevet

Jeg ville trøstet dem med at kattungen ser ut til å trives hos dere og fortelle at kattemammaen uansett snart kommer over det at kattungen er borte. Sånn er livets gang for huskatter.

Skrevet

Å herregud, drit nå i hva LOVEN sier! Hva sier moralen?? Skam deg!

Skrevet

Dere har all rett til å beholde katten,men om det var meg,så hadde jeg levert den tilbake,og funnet en annen katt og gitt ett godt hjem

Skrevet

Jeg hadde en pus som fikk kattunger. Vi ga bort kattungene,og pusen vår ble så fortvila,stakk av,og vi så henne aldri igjen :(

Skrevet

Vi har prøvd å si det til dem...

Nå sa de at etter anbefaling av dyrlege bør dem ha henne 1-2 uker til slik at kattemor får evnt avvent seg av dem. Hvis hun oppfører seg sånn kunne det hende kattemor ble syk, hvis hun ikke spiste eller noe.

Huff!!!!!!!!!! :(:(:(:(

De sa at de selv kunne hente henne og evnt rbinge henne tilbake om noen uker, må vi bare si ja da? eller bør jeg og ringe dyrlege å høre om dette er fakta eller bare skrøn?

Skrevet

Stakkar. Hun forsvant nok for å lete.

Det går jo også an å avtale at kattungen blir hos mammaen sin til mammaen begynner å vise tegn på avvisning. Det går sikkert ikke så mange uker.

Skrevet

Ring dyrelegen å hør du.

Var jeg som skrev om min pus som stakk av oppfor her, Og min pus var egentlig lei kattungene sine,lekte aldri med dem,de drakk ikke melk av henne,alikevel så var hun veldig lei seg og stakk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...