jentemamma Skrevet 8. oktober 2009 #1 Del Skrevet 8. oktober 2009 Skulle vært 7 uker i dag, men var til ul pga blødninger igår og legen fant fostersekk men inget foster. Han mente at jeg mest sannsynlig har hatt en MA , men at jeg skulle til ny ul i neste uke for å være 100% sikker og ev. få abortpille hvis ikke alt var ute. Følte det veldig på meg og ble møtt på en fin måte, så akkurat nå føles det ganske greit. Vil bare bli ferdig med det og komme igang med ny prøving. Ble sykemeldt ut neste uke, men sitter her og føler på at jeg burde vært på jobb.. Noen med erfaringer med pille? Hvor raskt begynte dere å blø, hvor mye, hvor lenge, smerter etc. Og hvor lenge tok det før dere fikk mensen og ev. ble gravid igjen? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140780550-ma-og-abortpille-noen-med-erfaringer/
Luddes mamma Skrevet 8. oktober 2009 #2 Del Skrevet 8. oktober 2009 Hei Jeg hadde en liknede opplevelse i september. Jeg var hjemme fra jobb den dagen jeg tok pillene og bunkret opp med cola, sjokolade og smertestillende foran TV'n. Det var som en sterk menstrasjon med smerter i rygg, ben og mage. Fikk også litt diare. Begynte og blø skikkelig etter ca 4-5 timer, og det gjorde jeg i ca 2 dager etterpå. Blødningene var over på ca 1 uke. Fikk mensen etter ca 4 uker. Har EL nå... Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140780550-ma-og-abortpille-noen-med-erfaringer/#findComment-140782340
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #3 Del Skrevet 9. oktober 2009 Jeg har opplevd det samme to ganger. Jeg valgte abortpille begge gangen da det sies å være best for kroppen din - og det er litt fascinerende å føle hvor godt kroppen din selv ordner opp. Første gangen begynte jeg å blø i uke 10+2. Jeg hadde blødd i flere dager før jeg kom til UL (fant tom fostersekk) og fikk abortpille. Etter noen timer kom smertene - en merkelig smerte - akkurat som om noen river deg opp i mellomgulvet med en metalltråd. Det hjelper godt med en paracet og en pinex forte og en varmeflaske. Jeg blødde i noen dager etterpå. Mensen kom 4 uker etter abortpillen - og jeg var gravid igjen etter en måned. Den graviditeten kom til 11+2. Dro og fikk UL hos privatlege samme kvelden som blodet kom denne gangen (tom fostersekk igjen!) - og kom til Ullevål dagen etter. Fikk abortpille. Denne gangen blør jeg mer voldsomt og lenger. Har ikke stoppet ennå, 9 dager senere. Men håper det skjer snart, for vil som deg gjerne prøve så fort som mulig. Neste gang betaler jeg for UL alt i uke 8! Jeg har valgt å gå på jobb et par dager etter SA, men det er mitt valg, det er lettere for meg å komme meg videre i livet om jeg ikke sitter hjemme og tenker. Du velger det som er best for deg. Det er riktigst. Lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140780550-ma-og-abortpille-noen-med-erfaringer/#findComment-140787865
Miniii Skrevet 10. oktober 2009 #4 Del Skrevet 10. oktober 2009 Jeg hadda MA 22. august i år, og fikk abortpillen Cytotec. Begynte å blø ca. 8 timer etter at jeg tok den, og blødde i 14 dager. Fikk TR igjen på dag 27. Når det gjelder smertene, så synes ikke jeg det var så ille. Jeg hadde forberedt meg på det verste, men det var som ganske sterke menssmerter egentlig. Hadde bare vondt den dagen jeg tok pillene, og etter det var det bare som å ha menstruasjon (litt mer enn vanlig da). Ang. sykemelding, så anbefaler jeg på det sterkeste å gå på jobb (men ikke den dagen du tar pillen og evt dagen etter). Det beste er å komme tilbake til vanlige rutiner med en gang, for jo lenger du venter, desto verre blir det, og ikke minst tar det lenger tid å komme over sorgen. Jeg var ikke borte fra jobb i det hele tatt, pga at jeg tok pillene på lørdag morgen, og var på jobb igjen på mandag som vanlig. Den helgen var kjip, og mandagen på jobb om enn ikke kjipere, men jeg følte med hundre ganger bedre etter å ha fullført dagen. Da jeg var hjemme satt jeg jo bare å tenkte på hvor kjipt det var, men på jobb fikk jeg alt litt på avstand.. Lykke til:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140780550-ma-og-abortpille-noen-med-erfaringer/#findComment-140791036
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå