snuppe<3mai10 Skrevet 8. oktober 2009 #1 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg er ekstremt kvalm (kaster heldigvis ikke opp, men det hender jeg brekker meg) og trøtt. Orker lite på jobb, og ingenting hjemme - noe som jeg synes er vanskelig siden jeg har en 2 - åring hjemme som trenger oppmerksomhet. Vurderer å spørre legen om 20 % sykemelding. Noen som har erfaring med det?
fresh Skrevet 8. oktober 2009 #2 Skrevet 8. oktober 2009 hvorfor akuratt 20% ? Hvis du er så sliten hadde jeg spurt om 50%. Da kan du jobbe halve dager, for så å gå hjem å hvile før du henten han lille i bhg. Det er jo tross alt viktig å hvile når du er gravid. Du blir også fortere kvalm når du er trett.. Lykke til:)
snuppe<3mai10 Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. oktober 2009 Det er sant. Er nok litt for samvittighetsfull, og synes det er vanskelig å be om sykemelding. Skal tenke på det!
snuppe<3mai10 Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 8. oktober 2009 Tok en telefon til legekontoret, og har nå blitt sykemeldt 50 % frem til neste legetime 20. oktober! Håper at det gjør at jeg kan fungere bedre både på jobb og hjemme.
Eskimo-07,eskimo mai-10 Skrevet 8. oktober 2009 #5 Skrevet 8. oktober 2009 Hei! Jeg jobber 50% i turnus og har vurdert sykemelding i 50%, slik at jeg bare går 25% og kun dagtid. Sliter også med tretthet og kvalme. Har hatt det mye bedre denne uken når jeg har hatt ferie og hatt mulighet til å hvile når jeg vil. Skal til legen på mandag og håper å få forståelse for dette der.
Luthien1 Skrevet 8. oktober 2009 #6 Skrevet 8. oktober 2009 Du som jobber turnus, du jobber ikke natt? Det skal du IKKE når du går gravid!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå