Gå til innhold

ang overlevering av leilighet ved salg...må gardinstengene henge igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi ønsker å ta disse med oss, men kan vi ta stengene og la festene stå igjen så det ikke blir så stygge hull etter dem.

Skrevet

Vi har vært med på begge deler. Festene henger alltid igjen.

Skrevet

Du kan jo ta med stengene dersom de er spesielle for deg (noen er jo svindyre) og heller henge igjen noen billigere? Finnes rimelige typer på for eks biltema... Tror ikke jeg hadde reagert på det:)

Skrevet

Det er fastmontert så det skal egentlig henge igjen.

Om du ønsker å ta de med deg kan dette gjøres på to måter,

enten at du spesifiserer i prospektet at de ikke følger med eller at du gjør en avtale med de som har kjøpt om at du f.eks kan bytte dem ut med nye stenger. (Ev. høre med dem om det er greit at du bare tar dem med deg og de fikser nye.)

Skrevet

Vi tok de med oss, litt sparkel og litt maling fra vi hadde pusset opp stua gjorde den susen.

Skrevet

Er leiligheten solgt og disse stengene hang der under visningen uten at noe annet ble nevnt er reglene klare. Da kan dere hverken ta de med dere eller erstatte de med noen andre. De er da den nye eieren sine.

Men du kan jo spørre dem, men annet enn det kan du ikke.

Gjest 5 andre
Skrevet

Har flyttet mange ganger. Har aldri vært stenger der jeg har flyttet til, og jeg har heller aldr latt det henge igjen. ikke har jeg fått noen reaksjoner på det heller. TV'n min er også fastmontert med digre skruer i veggen, men jeg ville da ikke hengt igjen den. Vet det gjelder skap (ikke klesskap som ikke er fastmontert).

Skrevet

tror nok at vi tar dem med oss... etter det jeg fant på ao.no og flertallet på erfaringer fra dere hner inne.

Skrevet

Må kanskje legge til at vi avtalte det med kjøper når vi skrev kontrakt.

Skrevet

Den lista du kom med var mangelfull, flere ting som ikke var med på den som følger leiligheten.

Gardinstenger skal følge, dat samme skal taklamper som ikke har egen kontakt gjøre. Dvs når de er festes med "sukkerbit" og ikke støpsel.

Tv montert på vegg som blir nevnt over her er et unntak og blir som regel presisert i disse listene. Det etter et søksmål hvor tv'en ikke hang igjen.

Skrevet

Gardinstengene SKAL henge igjen om de hang der på visning og på bilder i prospektet.. om ikke annet er skriftlig avtalt med kjøper. Så la de henge du.... Evn heng opp noen andre , er vel muligens lov det vet jeg ikke.

Skrevet

Vi ble bare enige om at vi fikk ta de med oss på kontraktsmøtet. Da vi kom til punktet om gjenstander som skal følge med sa jeg "jeg ønsker å ta med gardinstengene og håper det er ok". Var ikke noe problem. De vi kjøpte av gjorde også det samme...

Megleren sa at det var svært vanlig at man ble enige om at det var greit å ta med disse, men greit å avklare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...