Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #1 Del Skrevet 8. oktober 2009 Jeg har flere spørsmål: 1. hvordan vet man om arbeidgiver sender inn inntektsopplysninger eller ikke? Hvis de ikke gjør det, får man likevel penger? 2. har man ikke krav på svar fra arbeidsgiver når man søker om permisjon? De kan uansett ikke nekte meg permisjonen, men er det ikke vanlig å bekrefte at de har motatt søknaden? 3. hvordan bli klok på NAV sine utregninger? I følge den beregningskalkulatoren, mister jeg jo nesten 3000kr i måneden.. netto... Enda jeg ikke tjener over 437000som de har satt som øvre grense. 4. Kan far ha permisjon fra en jobb, men ikke ekstrajobben sin? Denne er jo forbeholdt helger. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140780157-lettere-forvirret-i-virvaret/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #2 Del Skrevet 8. oktober 2009 Om arbeidsgiver forskuterer pengene til deg og de ikke har sendt inn papirene til nav slik at de får refundert pengene er det deres tap for du har uansett rett på pengene. Får du penger direkte fra nav og de ikke har sendt det inn får du ikke penger før de gjør det. Arbeidsgiver bruker ikke bekrefte at du skal ha permisjon siden ette er noe du uansett har rett på. Jeg regner med du har snakket med sjefen din også? Når du sender søknaden til nav skal du ha bekreftelse fra de. Du får som hovedregel det du hadde siste mnd før du går ut i permisjon som grunnlag opp til 6G. Kalkulatoren gir sjeldent rett svar. Far kan ikke jobbe noe når han har full permisjon da må han ta det som gradert uttak. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140780157-lettere-forvirret-i-virvaret/#findComment-140781037 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå