Gå til innhold

flere som har lite/ingen symptomer?

mor31

Anbefalte innlegg

Da jeg gikk gravid første gang var jeg utrolig kvalm og slapp og hadde div. smerter. Svangerskapet gikk fint og jeg fødte en nydelig gutt.

Så hadde jeg en SA i uke 6 i juni, den gangen hadde jeg ingen kvalme og få symptomer bare noe smerte imagen.

Nå er jeg gravid igjen 5+5 og har ingen symptomer igjen! Er så engstelig.....er det noen flere som har vært borti noe lignende?

Fortsetter under...

uff, skjønner bekymringen din. Er selv 5+6 i dag og har siden en uke før IKM hatt en del symptomer som mensensmerter, stikkinger,ømme brystvorter, liten matlyst,og de siste dagene litt kvalme.. Så ble jeg syk i går, er forkjøla,vondt i kroppen og hode,bare litt feber. Har ikke merket noe til kvalmen i dag, og ikke hatt mensensmerter siden natt til i går. For meg som for deg så forbinder jeg null symptomer eller bortfall av symptomer som tegn på SA eller MA. Er skikkelig bekymret.. huff, har mistet 3 ganger før, og har virkelig ikke lyst til å oppleve det igjen..

Det jeg har hørt mange si er jo at man kan oppleve totalt forskjellige svangerskap hvor det kan gå bra selv om man ikke har noen symptomer. Håper det er sånn i ditt tilfellet da. Men kanskje du kunne tatt deg en prat med legen for å få tidlig ul slik at det kan bekreftes om det er i orden. Har selv planer om å be om tidlig ul til tirsdag da jeg har legetime.. håper bare symptomene tar seg opp igjen..

Lykke til! Håper symptomene kommer til deg, for det er en liten trøst i å føle det på kroppen at man er gravid..

Jeg har en historie som du sikkert ikke vil høre:( Jeg hadde et problemfritt første svangerskap men med masssse kvalme og oppkast. Så ble jeg gravid igjen uten et eneste symptom. Fikk konstatert MA i uke 11. 6 mnd senere var jeg gravid på nytt. Ringte fastlegen og kranglet meg til en tidlig ul i uke 6 fordi jeg hadde samme følelse som forrige gang. Den ble brukt til å konstatere at den andre spontanaborten var komplett.. Deretter ble jeg gravid på nytt og kvalmen kom som kastet på meg, og varte i 16 uker. Denne gangen har jeg kommet meg helt til termin, og venter på fødsel når som helst.

Jeg ville ha ringt fastlegen og sagt at du ikke har nerver til å vente helt til ordinær ul i uke 18 for å se om det er liv der inne. Jeg begynte å gråte på telefonen og var nesten litt hysterisk. Og det var ikke spill for galleriet, nei..

Det er ingen svangerskap som er like, og det er minst like sannsynlig at det går bra, som at det ikke gjør det. For min del var uteblivelse av kvalme et veldig dårlig tegn, men det er faktisk veldig mange som har 2 totalt forskjellige svangerskap. Men å gå rundt med den engstelsen er ikke sunt!!

Håper alt står bra til med deg og den lille, og at den klamrer seg fast til minst en uke over termin!! Lykke til..

Jeg har hatt 2 MA og hadde symptomer på graviditet. Så fikk jeg en liten gutt. Fikk selvfølgelig oppfølging med tidlig UL. Er nå gravid for 4. gang og har akkurat vært på UL uke 9. Alt var fint selv om jeg ikke kjenner så veldig mye til noe. Er du bekymret så be legen sende en henvisning til UL.

GM

Hei mor31!

Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg noe særlig, Jeg har vært gravid 3 ganger tidligere (4.nå) og hadde kun symptomer og kvalme den ene gangen jeg mistet i MA (som ble oppdaget i uke 9 1/2). Jeg er så og si symptomfri og må virkelig kjenne etter for å finne noen ørsmå symptomer; kanskje litt kvalm når jeg virkelig kjenner etter og må kanskje litt oftere på wc...

Ta blodprøver med 2-3 dagers mellomrom og se om hcg er på veg oppover. Lykke til!!!!!!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...