endelig mamma:) Skrevet 8. oktober 2009 #1 Skrevet 8. oktober 2009 Har en tre måneders gammel jente som gulper noe enormt. Hver gang etter hun har spist kommer det en stor rap, også masse tykt gulp ut. Senere, mellom måltidene kan det komme flere gulp/oppkast lignende greier. Er helt blankt som oftest med hvite klumper. Dette kommer ofte som en sprut ut av munnen hennes. Er dette vanlig? Kan det være omgangssyke eller en lukkemuskel som ikke fungere? Hun virker ikke trøtt eller sur og har våte tissebleier.
*toppris* Skrevet 8. oktober 2009 #2 Skrevet 8. oktober 2009 noen gulper mer enn andre, helt normalt;) er det ekstremt mye kan det være lukkemuskelen ja, reflux heter det tror jeg.... ang rapingen osv etter maten, hva med å "dele opp" måltidet og ta en rap innimellom, så samler det seg ikke så mye "innimellom" melken... hvis du skjønner;) Her må det rapes innimellom, ellers får han det ikke opp, og kommer det da opp er det med mye melk;)
♥tosmåtroll♥ Skrevet 8. oktober 2009 #3 Skrevet 8. oktober 2009 Kjenner me SÅ igjen! Lillegutt er helt lik! Har prøvd å dele opp måltidet også, men til ingen nytte Gulper mindre på kveld/natt,og fikk vite at det er pga at melka er tykkere da, og lettere å holde på! Ikke stort å gjøre er jeg redd, hvis det ikke hjelper med pauser i måltidet da... Får trøste oss med at det går som regel over når di blir litt eldre!
entil :) Skrevet 9. oktober 2009 #4 Skrevet 9. oktober 2009 Akkurat det samme her. Er så lei!! Og hun er bare 1 mnd.... var samme med nr 1. Må bare smøre meg med tålmodighet. Blir MYE klesvask! Så lenge de legger på seg er det ikke noe galt eller noe å bekymre seg for.
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 9. oktober 2009 #5 Skrevet 9. oktober 2009 Jepp! Prosjektilgulping er storfavoritten! Spesielt når gulpekluten akkurat er tatt bort, og spesielt på mammas klær
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå