Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #1 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg har en gutt som snart blir 9 mnd og som alltid har vært veldig glad i pupp. Har hele tiden tenkt at jeg skal amme ham lenge, minst til han blir ett år. Men nå de siste 2-3 dagene har han blitt helt umulig. Han viser tegn til at han vil ha pupp ved å gni ansiktet mot genseren min, men så snart han får så vrir han seg unna. Kniper sammen munnen og kan begynne å skrike. Kaver og sparker som for å komme unna :-( Det hender at jeg får ham til å suge et minutt eller to, men så er det på samme viset. Har prøvd å gå på soverommet for å amme i ro og mørke. Det hjalp litt, men etter kort tid begynte han å vri seg bort igjen. Til og med når han såvidt har våknet på morgenen vil han ha noe særlig. Har sunget og bysset og koset for å få ham rolig igjen, men han suger bare ei lita stund før han begynner igjen. Har jo hørt at dette er veldig vanlig i perioder, så tenkte å fortsette å tilby pupp hver gang han gjør tegn til å villle ha. Men hvor lenge kan jeg regne med at dette varer? Er det noe mer jeg kan gjøre for å hjelpe på? Bør jeg gi mme på flaske istedet? Og i såfall, hvor mye mme trenger en på 9 mnd som spiser fast føde til 4-5 ganger daglig? Jeg bør nok sikkert pumpe også, men sliter med å få ut noe da. Kan håndmelke litt, men i lengden er det fryktelig tungvindt synes jeg. Noen som har erfaring med hvor fort melkeproduksjonen vil gå ned når han holder på slik? Håper noen kan hjelpe meg litt, for jeg kjennner at jeg får mest lyst til å droppe hele amminga sånn som det er nå :-(
Makko med to små gutter Skrevet 13. oktober 2009 #2 Skrevet 13. oktober 2009 Slik skjedde meg oss og. Jeg pumpet (på det tidspunktet var jeg en "mester" til å pumpe) og holdt prod oppe med den, ammet om morran til mini var 1år. 1 år og 1dag var det bom stopp! Fikk etterpå et tips fra en ammehjelper om å "bysse" rompa på baby'n når han dier, slik at han ikke må ligge stille. Pass iallefall på at det ikke blir en slosskamp ved puppen. Så lenge han får i seg litt, får han også i seg litt antistoffer, så litt amming er bedre enn ingen. -Og om du ikke får det til, har du jo vært kjempeflink til å ammet i 9 mnd. Vær stolt av det!!!!! Hvor mye mme du må gi kommer litt ann på hvor hvor mye annet han drikker. MME er en god kilde til jern... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå