Gå til innhold

Huff, jeg er sånn i tviiiiiil!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Permisjonen min er over for 1 mnd siden, og jeg er nå hjemme og arb.ledig (sa opp min gamle jobb, passet ikke med barn). Får ikke mye dagpenger, har minimalt å rutte med, så trenger å finne ny jobb. Snuppa har bhg. plass som vi betaler på nå, men har ikke brukt den. Tenkte å begynne så smått 1. nov, da er hun litt over 10 mnd. Jeg trenger noen timer i uka på jobbsøking, men kjenner jeg kommer til å føle meg superegoistisk som sender henne i bhg, samtidig som jeg er arb. ledig. (noe som jeg forhåpentligvis ikke er så veldig lenge). Har bare 50% plass og blir jo ikke lange dager i bynnelsen. Skal bynne på studier igjen til våren + jobbe 50 % og hun skal bare gå 50% fram til høsten. Men jeg er sånn i tvil om jeg skal "sende henne bort" 1. nov, eller ikke. AAAhhhhr, jeg finner ikke ut av dette....høres det egoistisk ut, eller synes dere det høres ok ut? For snuppa....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med tanke på din lille jente, så tenker jeg at hun har nok godt av å komme i barnehagen noen timer. Mange synes nok at 10 måneder er tidlig. Likevel må man jo se på helheten i denne situasjonen og til syvende og sist, så vil det jo være positivt for vesla å ha en mamma som kommer ut i jobb igjen! Og hun tar nok ikke skade av å gå i barnehagen. Hun vil nok storkose seg. Og du skal jo bare ha henne der toppen 50%. Det synes jeg høres ut som en god innføring i barnhagen!

Lykke til!

Skrevet

Du må jo gjøre det som føles riktig for deg. Personlig ville jeg nok utsatt barnehagestarten så lenge jeg kunne når hun er så liten. Det høres ut som om du helst ikke vil sende henne, så kanskje du kan prøve å søke jobber når hun sover på dagen? Evt på kveldstid etter at hun har lagt seg?

Uansett er det jo ikke snakk om å være egoistisk, for jobb må du jo ha!

Lykke til!

Skrevet

Hei

Jeg var mellom 2 jobber da eldste begynte i barnehage. Hun startet da i barnehage 1 mnd før jeg begynte i ny jobb. For oss var dette en perfekt løsning. Vi fikk da en hel mnd med innkjøring med masse ro og fleksibilitet og slapp stresset med ny jobb samtidig. Og da jeg begynte i jobb så slapp jeg å bekymre meg for den lille som jeg da viste trivdes godt i barnehagen :-) I den nye jobben hadde jeg i tilleg bare fått 1 dag fri til innkjøring i barnehagen og hadde ingen opparbeidet ferie jeg kunne bruke....

Nå vet jeg ikke hva slags jobber du søker, og om det er sånn at når du finner en jobb så kan du starte i den på dagen. Hvis så er tilfelle ville jeg helt klart ha startet barnhagetilvenningen på forhånd....

Skrevet

Hei!

Gutten min skal begynne 50% i bhg når han er 10mnd. (Hvis vi får plass.) Mulig noen synes det er tidlig, men jeg synes ikke det er FOR tidlig.

Jeg skal ta mine avsluttende eksamener i praktiske og ikke praktiske fag, så trenger de to dagene i uka på å jobbe på.

Jeg synes ikke du er egoistisk

Er jo fint å begynne 50% og så trappe opp til høsten! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...