Gå til innhold

Føler at jeg har verdens største problem!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er sammen med verdens herligste gutt. Vi hadde nå bestemt oss for å få barn sammen. Så i september mnd begynte vi prøvinga : ) Vi hadde sex hver dag! Men (!!) jeg har en meget psyk eks, vil jeg si, som er far til mitt barn på 4år. den 25 hadde han sex med meg MOT min vilje. Saken er også anmeldt! Men dette bak ryggen til min kjære. Jeg tør bare ikke si det, av frykt for å miste han pga at jeg ikke sa det med en gang.. Dette er noe kun jeg og min bestevenninne vet. Så i dag tok jeg en test.. og der sto det gravid! jeg skulle jo sprudlet over av glede men istedenfor er dette som en stor sorg for meg.... Hvem er faren nå da?! Det får jeg vel ikke vite før barnet er født og jeg kan ikke gå 9mnd og ikke vite.. hadde mensen den 6 september, sist. Hatt sex med min kjære hver dag etter det. den 25 kom eksen, maks 5 jukk før jeg fikk sparket han unna, og det gikk ikke for han, trur jeg. Dessuten løp jeg opp, gikk på do og vasket meg for harde livet etterpå, men det hjelper vel ikke stort... hva trur dere?

Fortsetter under...

Kjære deg!

Dersom 6.september var første dag av mensen betyr det at eksen din hadde sex med deg på dag 19. Det betyr at det høyst sannsynlig var etter eggløsning. Når han i tillegg ikke hadde utløsning mener jeg du bare kan slappe av.

Etter all sansynlighet er din kjære faren.

Det er ikke min mening å komme med råd jeg ikke har blitt spurt om eller har noe med, men vil si at jeg syns du burde snakke med din kjæreste om det. Det er vondt å bære sånne ting alene.

Lykke til!

Hei HI!

Det virker nå veldig som om det er kjæresten din som er faren. En har som oftes EL på ca dag 12-14, som ville vært den 17.-19. sep for deg (forutsatt at du har en syklus på ca 28 dager). En er også mer fruktbar før egglsning enn etter, da sædcellene kan leve inne i kroppen og vente på at egget skal bli sluppet. Når egget er sluppet, er det kun 12-24 t en har på seg til å bli befruktet. Så det er en god ting at dette overgrepet skjedde en god stund etter forventet eggløsning.

Jeg syntes at du bør fortelle om voldtekten til kjæresten din. Du har ikke gjort noe som han kan klandre deg for. Ville ikke du likt å vite om han ble utsatt for noe? Jeg håper at du finner styrken til å fortelle dette, ikke bare for at det kan bli lettere for deg å leve med og håndtere det som skjer, men da åpner du også muligheten for å få tatt en DNA-test under svangerskapet.

I Norge er det ikke lov å sjekke dette, men i spesielle situasjoner, slik som din, kan en få tatt en DNA-test. Men det forutsetter jo at du finner styrke til å fortelle kjæresten din om voldtekten.

Jeg skjønner at dette er veldig tungt for deg, det skulle jo vært en gledes tid for dere. Det værst tenkelige her er jo at eksen din er faren, da vil han få vanlige rettigheter til barnet og det ville jo vært fælt for dere. Det blir ikke tatt hensyn til at barnet ble til ved en voldtekt, en mann som mener at han kan være far til et barn kan når som helst kreve en DNA-test og mor kan ikke motsette seg at testen blir tatt.

Håper at dette ordner seg for dere og at dere får god hjelp, lykke til videre :)

Hilsen Elisabeth.

Takk for svar : ) men jeg klarer ikke slå meg til ro og jeg kan bare ikke føde et barn som har blitt til under slike omstendigheter, om det er eksen.. helt forferdelig dette... Men men.. Det med DNA testing har jeg faktisk ikke hørt er mulig, men håper jo det kan være en mulighet... det skal jeg undersøke..

Dette er så synd fordi det er en veldig glad mann i huset her, og jeg tør ikke ta sjansen p å og fortelle det som har skjedd heller :(

Annonse

• 2 uker senere...

hei HI.

forstår du er engsterlig for å fortelle kjæresten din om det som hendte...

men det hadde nok vært lettere for deg å fortelle det til han, han kan jo ikke klandre deg for at du ble voldtatt!

tror det vil gjøre utrolig vondt for deg å bære barnet i 9 månder uten å vite hvem som er faren til ungen.. husk at psyken tåler ikke alt her i verden (tro du meg)..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...