Ønsker troll 2010 Skrevet 7. oktober 2009 #1 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg er ifølge mine beregninger 8+0 i dag. Er ganske sikker på når jeg hadde EL, men man vet jo aldri akkurat når egget fester seg. Jeg fikk se et fantastisk lite hjerte som slo JIPPI!!!! Men hun tok mål av den og mente jeg var mellom uke 6 og 7 uke. MEN, den nye terminen hun ga meg var bare en dag senere enn den jeg trodde etter mine egene beregninger. Jeg vet at man ikke får en endelig termindato før UL i uke 16-18, men syns det er rart at hun ikke får en termin som er lenger unna min da...for jeg hadde regnet 40 uker fra første dag i siste mens og fikk da termin 19 mai. Hun ga meg termin 20 mai. Noen som skjønner??????? Hun må jo ha en annen regnemåte enn meg?
to gutter og ei jente Skrevet 8. oktober 2009 #2 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg har aldrig forstått meg på det der.... men jeg hadde regnet meg til termin 29 april men legen gidde meg 27... hehe....
Mamma`75 Skrevet 8. oktober 2009 #3 Skrevet 8. oktober 2009 Hei! Tror kanskje jeg har et svar. Kanskje legen mente at fosteret er 6-7 uker gammelt. Da stemmer det at du er 8-9 uker på vei. Siden du fikk samme termin mener jeg. Hvis du var 6 uker på vei så ville jo terminen blitt 2 uker senere.......
Ønsker troll 2010 Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 8. oktober 2009 Ja, sånn vil jeg også tenke. Men før vi til UL snakket vi sammen og da sa jeg at jeg hadde regnet meg frem til at jeg var 8+0 i går.. Så så hun på den runde greia hun bruker for å finne termin ol, og sa at det stemmer. Så der var vi jo enige. MEN kanskje det hjulet hennes er sånn at man kan se både fosterets "alder" og antall uker fra siste mens. At hun så "feil" etter ul, og dermed ga meg ukene til fosteret??? Nei, ikke vet jeg, men jeg får det ikke til å stemme at jeg er 6 uker ihvertfall. Det er fysisk umulig. Max en uke tilbake, selv om jeg ikke tror det heller. Så, siden jeg fikk så ogsi samme termin av henne som jeg hadde fra før, så går jeg utifra at jeg er 8 uker enda og tar det derifra til jeg har vært på ordinær UL
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå