Gå til innhold

7 dager siden EL. er det håp i kveld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ca 7 dager siden el, hvis man tenker at el er 14 dager etter første dag i menssyklusen. KAN det være en mulighet at det går bra likevel? eller er det null sjans...? har lest at det er så og så mange prosent sjanse de og de dagene i syklusen =) bare lurer ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstod ikke heeeelt spørsmålet ditt, men om du tenker på om du kan bli befruktet i kveld, så er nok svaret dessverre nei. Eggcellen lever kun et døgns tid om den ikke blir befruktet. :)

Skrevet

jo da det er jo mulig hele tiden da;) jeg ble gravid uten om el sist så det er alltid håp, men ikke alltid like store sjanser;)

Skrevet

Det er jo ikke mulig hele tiden. Det som er mulig er om man har en ekstra EL eller at sædcellene ligger og venter når EL kommer. Har man hatt EL så er toget gått etter 1-1,5døgn. Selvfølgelig KAN det forekomme at man har flere EL i en syklus, men de aller fleste har bare en og da nytter det ikke med sex en uke etter EL. :)

Ikke meningen å være vrang, men det er nå de harde, kalde fakta da :)

Skrevet

hehe, sorry. jeg som surrer her;) stemmer jo det du sier. men blir så forvirret jeg for jeg snakket med ei som sa at jeg kan ha blitt gravid for en uke eller to siden men hvirdan er det mulig da? når det er 10uker siden jeg hadde mens? har jeg hatt flere el på de ukene da? skjøner ikke noe av dette jeg, hehe;)

Skrevet

Veldig vanskelig å si, fordi jeg ikke vet så mye om deg.

Har du barn, evt hvor lenge siden fødte du, ammer du, har du hatt reglemessig mens etter du fødte, hvordan var syklusene dine før forrige svangerskap osv...

Slike ting spiller en rolle inn på syklusen din, og kan ha noe å si på når man har EL.

Det er veldig sjeldent at man har flere EL i en syklus, men det forekommer (som f.eks hun i USA nå, som er gravid med 2 menn samtidig) Det er veldig mange som har hørt om det eller det, dessverre kan det føre til mye forventning og håp og deretter store skuffelser, og personlig tror jeg ikke det er så bra når man prøver å unnfange barn.:-) Derfor er det lurt å forholde seg til "normalen" og så prøve å finne sin egen normal, for disse tingene er så uhyre komplekse og individuelle.

Og av og til finner man heller ikke gode svar. :-)

Så hvis jeg var deg, og du gjerne vil ha en til, ville jeg startet å tempe f.eks, da finner du jo fort ut OM du har EL i hver syklus enda og NÅR den kommer :-)

hehe, Vet ikke om du ble noe klokere av dette svaret akkurat, men håper det hjalp bittelitt?

:)

Skrevet

takk for godt svar;) er en liten historie her. greien er den at vi i utgangspunktet ikke prøver. jeg har allid hatt en ønske om tre barn (har to) men plutselig steriliserte han, bestemte seg for at han syns det var nok med 2. har ei jente på 2år og ei på 8mnd. han steriliserte seg for 4uker siden o de sa at han ikke kom til å være 100% steril før om 2mn minst. jeg sluttet på pillen for 4uker siden så fra den dagen har vi hatt ubeskyttet sex. jeg ammer. fikk mensen tilbake da jenta var 3mnd, begynte på pillene da. hadde mensen regle messig med 23 dager mellom helt frem til nå for 10 uker siden. var forsinket allerde før han steriliserte seg. har alltid hatt 23dager mellom....klem

Skrevet

Til ungmamma21,-jo,DU kan jo ha blitt befruktet for en uke eller 2 siden, eller nårsomhelst, siden du ikke vet når du har hatt eller om du har hatt eggløsning. Men hun spør om man kan bli gravid 7 dager etter eggløsning, og det går IKKE siden egget bare lever ca 1 døgn!

Om ikke det er noe helt spesielt selvfølgelig, som hun over skriver...

Skrevet

Det var jo trist å høre. Man burde jo bli enige om slike ting. *klemme* Skjønne at du "stresset" litt da :-) Fordelene med en manns sterilisering er jo at den kan reverseres om han skulle ombestemme seg da, og går det ikke så kan man hente ut sædceller fra pungen hans og befrukte et av dine egg.

Men nå ble din situasjon litt klarer for meg. :-) Hvis du leser det innlegget jeg har svart på ang blødning etter å slutte på p-piller, (orker ikke skrive det en gang til, hehe) så finner du sikkert en av grunnen til at det er 10 uker siden du hadde siste mens. :-) Men bare spør om den forklaringen til henne er litt uklar :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...