Gå til innhold

Mathilde vs Matilde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken er finest?

Jeg syns kanskje Matilde :) Mer spesielt, og Mathilde tenker noen med ''Mat-Hilde'' :P På engelsk syns jeg Matilde er finest, samme med Natalie. Mathilde og Nathalie blir jo en annen uttale på ''-th'' delen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er mest glad i navn som staves på en "norsk" måte- minst mulig h'er, k og ikke ch f.eks. Så jeg går soleklart for Matilde

Skrevet

Jeg synes Matilde er finest. Det enkleste er det beste.

Skrevet

Helt enig :-) Matilde uten h er det fineste.......

Sara, Hanna, og Lea uten h.... helt klart finest synes jeg :o)

skjønner ikke uansett poenget med å ha h`en bak.... man uttaler den jo ikke.... :D

Skrevet

Jeg liker Leah, Hannah, Sarah best, men med Mathilde/Matilde er jo litt usikker..

Skrevet

Syns helt klart man skal skrive det slik det uttales-enkelt. Matilde! Ofte Kommer jo th- lyden i fra engelsk og da er jo uttalen helt annerledes. Som i Thelma feks.

Liker ikke bokstaven c heller, siden den kan uttales både som k og s! Og ikke noen fan av w, ch eller ph. Ganske mye jeg ikke liker egentlig... ;o)

Skrevet

Mathilde med h, men Matilda uten... Vet ikke hvorfor, men det er sånn jeg liker det best:)

Skrevet

Takk for svar :) Matilda ville jeg helt sikkert skrevet uten h, men med Mathilde/Matilde er jeg mer usikker..

Nydelig navn du har på datteren din forresten, Mamma til Olivia <3 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...