Sebbelita Skrevet 7. oktober 2009 #1 Del Skrevet 7. oktober 2009 Jeg våger meg nå på å spørre likevel... Hvor lenge varer eggløsningen?? Har man bare et par timer på seg til å treffe? Eller dager?? Teit spørsmål, jeg vet, men håper noen svarer likevel.... Har en nydelig gutt på snart to, som var kjempelett å få. Men vi sliter med nummer to, så tenker det er tid for å gå litt mer teknisk til verks enn å bare hoppe til køys når vi føler for det..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140777555-sikkert-et-utrolig-dumt-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-el-men-likevel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
to snart tre Skrevet 17. oktober 2009 #2 Del Skrevet 17. oktober 2009 Hei. Ingen spørsmål er dumme, man må spørre for å få svar på det man lurer på :=) Selve at egget løsner varer ikke så lenge i seg selv, men egget kan bli befruktet i ca 36 timer (tror jeg det er) etter EL. Sæden kan leve i 72 timer om jeg ikke husker feil. Så største sjanse for å bli gravid er gjerne å ha sex på den dagen og gjerne et par dager FØR EL datoen. Ha sex annen hver dag rundt EL perioden, det anbefales av legene. Enkleste for å finne EL er enten å bruke eggeløsningstester som du kan kjøpe på apoteket eller måle tempen din hver dag. Har du en fast syklus som varer like mange dager hver måned, så vil legene si at du hadde EL 14 dager før mensens første blødningsdag. Men dette er ikke alltid helt på dagen for mange. Men: har du fast 28 dager mellom hver syklus, så har du mest sannsynlig EL et sted mellom dag 12-16 (noe jeg ville utvidet til dag 10-18). Så da gjelder det å hompe på litt ekstra i køya da:=) Vi ble anbefalt å prøve å ha sex annen hver dag i den perioden, så sæden får samlet seg litt opp og dere ikke blir helt leie av hverandre... He he Lykke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140777555-sikkert-et-utrolig-dumt-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-el-men-likevel/#findComment-140828877 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå