Iselilja Skrevet 7. oktober 2009 #1 Skrevet 7. oktober 2009 Testet positivt på mandag, og har ingen symptomer bortsett fra bittelitt ømme pupper. Dette er mitt fjerde svangerskap, og i de andre har jeg på samme tid hatt stikkinger, murringer, kjempeømme (og store) pupper, trøtthet, humørsvingninger, kvalme samt at jeg har flydd på do kontinuerlig natt og dag. Litt bekymret for at det går galt nå. Sist svangerskap endte i MA, etter at jeg mistet alle symptomene. Noen som kan berolige meg med at dette er heeeelt normalt?
fresh Skrevet 8. oktober 2009 #2 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg kan ikke berolige deg med at dette er helt normalt. MEN, hvor langt er du på vei, vet du det? Mine symptomer kom ikke før jeg var 6 uker på vei...men da kom de som lyn fra åpen himmel...bang liksom Ellers, ikke for å skremme deg, men svigerinda mi var gravid og hadde ingen sympt. og hun mistet desverre. Jeg hadde ringt til legen for å finne ut av det hvis du er veldig bekymret-så kan hun kansje bekrefte at alt er som det skal Lykke til
Mummy2be´med to tette:p Skrevet 10. oktober 2009 #3 Skrevet 10. oktober 2009 Jeg har ingen symptomer!! INGEN!! har ikke hatt det heller. er 7+5 idag. var på tidlig ul for å få vite om det egentlig var noe der, og hvor langt jeg var på vei. det er 2 uker siden. jeg er sikker på at det har gått galt, og klarer omtrent ikke tenke på noe annet! hadde jeg bare vært litt kvalm.. heheh.. har bestemt meg for å prøve å ringe fastlegen min på mandag for å få henvisning til ul. sover dårlig og engster meg mye, og det går ut over livskvaliteten min. vil ikke gå og tro at jeg er gravid til uke 12-14 og så få vite at embyo døde i uke 6 liksom.. huff. da vil jeg heller vite det nå!! fastlegen min sier om og om igjen at det er normalt å engste seg, og at jeg ikke har noe grunn til å tro at det er dødt, men jeg tror det ikke før jeg ser det -igjen.. (men så er fastlegen min en hurpe også, så tror ikke så mye på henne..)
Iselilja Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. oktober 2009 Man blir litt tussete Vi er vel egentlig heldige som har sluppet unna alle plagene så langt. Det som bekymrer/forundrer meg er at jeg nesten har mer energi enn til vanlig. I de tre andre svangerskapene har jeg vært halvdød fra IKM. Hvis du alt har sett hjerteaktivitet på UL, er det vel vedig liten fare for at det skal gå galt. Sist svangerskap var riktig ille, med alle kjipe symptomer. Da de plutselig forsvant i uke 10 fikk jeg beskjed fra både jordmor og fastlege om å vente til ordinær UL i uke 18 for å få svar. Måtte ta privat UL for så å bli sendt på sykehuset for abortpiller. Tror det er mange leger som ikke helt forstår hvor sårbar man er i en slik situasjon.
~Månestråle~ Skrevet 10. oktober 2009 #5 Skrevet 10. oktober 2009 Hei snøfugl! I går leste jeg i boka til hun Jordmoren som er ansvarlig for disse sidene her, og der stod det at noen kjente ikke at de er gravide før det var gått 3-4 måneder mens andre kjente det fra dagen de ble befruktet omtrent og at alt var like normalt. Krysser fingrene for deg iallefall og håper alt går bra! Masse lykke til :-D Klem fra Månestråle som smugleser litt her inne.
Gjest Skrevet 10. oktober 2009 #6 Skrevet 10. oktober 2009 Jeg er nå i uke 12 og har ingen symptomer bortsett fra at jeg er littmer trøtt,men det er nokså vanlig på denne tiden (les: mørketiden begynner;). Har vært hos lege og hørt hjertelyd - og på onsdag skal jeg på første ul:) Det er nok helt normalt å ikke ha noen symptomer eller plager og jeg koser meg med at jeg er i fin form:)!
To tette :-) Skrevet 10. oktober 2009 #7 Skrevet 10. oktober 2009 Heisann! Her kjenner jeg meg veldig igjen. Jeg er 5+6, og føler nesten ingen symptomer. Sist graviditet merket jeg med en gang på puppene at jeg var gravid, men denne gangen merker jeg INGEN forskjell.....?? Men jeg har kanskje andre svake symptomer som trøtt, ofte sulten, veldig tørr i munnen og mer utflod. Det gjør meg likevel veldig bekymret at jeg ikke merker noe på puppene mine:-( Kanskje jeg ringer legen mandag, men sist sa de at jeg ikke kunne få kontroll før jeg i hvert fall var 10 uker på vei... Man blir jo bare så frustert av dette...
minimii Skrevet 20. oktober 2009 #8 Skrevet 20. oktober 2009 Hei. Jeg hadde masse symptomer i starten, var kvalm og uggen, vonde bryster, menssmerter, sulten hele tiden og hodepine. Nå er jeg 6+4 og har begynt å miste alle symptomene. Jeg trodde jo at det var på denne tiden de skulle starte. Merker at jeg er litt nervøs. Kanskje det ikke er noe liv der inne? Veldig godt å høre at det er flere som ikke har så mye symptomer. Det virker jo som om "alt" er normalt når man er gravid, men samtidig hører man om alle som har att SA og det er jo litt urovekkende... Får vel bare smøre meg med tålmodighet til uke 10 hvor jeg skal ha UL og håpe at alt er bra. Huff, litt engstelig nå, ja...
TPH Skrevet 20. oktober 2009 #9 Skrevet 20. oktober 2009 Det er like normalt å ha symptomer som og ikke ha noen symptomer i det hele tatt :-) Har kun vonde bryster hvis jeg leter etter det og klemmer, men ikke ellers.. Så de få symptomene jeg hadde har avtatt betraktelig . Fikk se et bankende hjerte på ul sist fredag, så jeg er fornøyd jeg og skal tilbake om 4 uker igjen =) Så jeg nøyer meg med at alt er i skjønneste orden. (Legen fortalte meg at jeg var bare heldig som ikke hadde noen symptomer) Mistet i sa for 2 år siden, men vet med meg selv at det er helt normalt og alle mister som regel en eller annen gang i løpet av et svangerskap . Vi alle får bare krysse fingrene på at alt går bra fremover
pcos Skrevet 20. oktober 2009 #10 Skrevet 20. oktober 2009 Jeg er mellom 6 og 8 uker på vei, og har egentlig ikke andre symptomer enn ømme bryster og veldig trøtt. Nesten så jeg ønsker kvalmebølgen bare skal kaste seg over meg slik at jeg kan føle meg "skikkelig" gravid, men tror egentlig man bare skal være glad så lenge man slipper unna det. Så vil tiden vise....
FruBoger fødeklar Skrevet 20. oktober 2009 #11 Skrevet 20. oktober 2009 er ca 7 uker, ingen symptomer i det hele tatt. har ei på 11 mnd fra før, to tette.. kan hende det er litt derfor også, hormonene er ustabile fra før:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå