Gå til innhold

Ringtesten: Pendler= Gutt, Sirkel= Jente? Dere som vet kjønnet stemte det iflg testen, eller ikke? Hva er oppskriften for å finne ut hvor mange barn man vil få? Trenger så mange svar som mulig:)

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man skal bruke sitt eget hårstrå og en gullring du har fått i fra far til barnet. (Forlovelsesring/giftering ?)

Vi har gjort ringtesten på alle tre barn. Gikk i sirkler de to første svangerskapene - fikk jenter. (Tenkte da også at den sikkert alltid vil gå i sirkler på meg)

Men nå gikk den pluttselig fra side til side gitt - og vi venter en gutt og det sa legen er 200 % sikkert :D

hei :)

Jeg tok ringtesten med nr 1, den gikk i sirkel og ut kom ei jente! Så ja det virker som at det er noe i dette, he he selv om det bare er en teori da!

Nå er jeg gravid med nr 2, går i sirkel nå også! Så kanskje vi får en jente igjen? Vi har bestemt oss for å vente med å vite til fødselen. Gleder meg. :)

Har det stemt for flere mødre her inne? kanskje det bare er tilfeldig....

• 2 uker senere...

Jeg har en nøktern holdning til slike tester og er derfor ganske overrasket over at ringtesten så langt har stemt på alle svangerskap i jentegjengen vår. 12 svangerskap. Den siste ble utført på meg som har to gutter og altså gravid med nr 3. Ringen gikk først to ganger i pendel og så en gang i sirkel, har to gutter og venter jente. Helt merkelig for det kan jo ikke ha noen logisk forklaring???

Annonse

På meg stemte det også.

Første svangerskapet gikk den i sirkel og ut kom en jente. Er ikke mer en 5 + 3 og har prøvd igjen denne ringtestet og den går i sirker nå også

så det blir spennende å se hva det blir.

Men jeg er ikke forlovet med min samboer så jeg brukte en gullring som jeg har fått av min farmor som igjen er laget av min bestefar som var gullsmed....

Hei.

Dette stemmer nok ja. Så du får nok en jente :-)

Tar du samme testen over håndleddet, får du fram alle barna du får.

Jeg har 3 jenter og det har bestandig blitt rett, men denne gangen må jeg si jeg er spendt. Det viser over håndleddet at jeg skal ha 3 jenter, så gutt og så jente. Når jeg tar den over magen nå, så viser det først gutt og så jente. Så vi lurer på om det er tvillinger jeg venter nå, er det det, så er vi sikre på at det er en av hver. Skal på UL på mandag nå, så det skal bli spennende :-) Gleder oss masse:-)

Så spennende da... :) Hvis man tar ringen over håndleddet skal den kunne si hvor mange barn man vil få?? Hvor stor er sannsynligheten for at den ikke stemmer? Jordmor tok hjertelyden på fosteret i dag, hun sa hun ville tippe en jente :) men jeg må uansett være forberedt på at det kan være en gutt og ;) hjertelyden målte 152. Husker den var høy med nr 1 også, visste ikke hva det ble men hadde en sterk jentefølelse på slutten. Ringen gikk i sirkel, så da stemte det merkelig nok.... Men ei lita pie ble det! Morro å lese at det har stemt med så mange her inne:)

lykke til:) oppdater oss gjerne når du har vært på ultralyd! HI

Hei.

Da har jeg vært på UL, så ringen tok nok feil denne gang. Det er nok 1 stk der inne og den er det bare bra med så langt :-) Litt skuffet og litt lettet over det da, men bare babyen er frisk når den kommer til så er vi stoooorfornøyd :-) Noen hevder at de trenger ikke bestandig å se om det er 2, for den andre kan ligge bak, men det er lite sansynlig tror jeg da. Hviser det seg at det er 2 allikevel, så er de hjertelig velkommen begge to :-) Skal prøve ringen snart igjen, har ikke tenkt å gi meg nei :-) Kjønnet får vi når babyen er født, så vi får se om det stemmer med at det er gutt på neste barn, etter ringtesten å dømme. Lykke til alle mann.

ser ut som det blir en jente denne gangen også, stemte sist med jente=0)

Men den testen over håndleddet viste først gutt, så jente, så jente, førstemann var jo jente da. i følge alle ringtester skal jeg visstnok få seks barn, men tror jeg stopper på tre, hehe=0)

hvordan kan en ring avgjøre kjønnet man venter i magen? :o) litt snålt i grunnen, men kanskje det er en logisk forklaring... kan vel neppe være 100% sant, for dette sier jo seg selv nok en gang bare er et gammelt kjærringråd. :D

så hva er riktigst her? på babyverden sies det at hvis ringen pendler, så resulterer det ei jente, mens sirkel skal tyde på gutt!

lurer fælt på dette, da ringen hos meg går i sirkel... har gjort det alle gangene.

men tiden får vise. har bestemt oss til fødesel inntreffer med å vite, selv om det hadde vært veldig fristende med å spørre på UL. har jente fra før, og jeg vet at for henne er det koslig med en lillebror, samtidig hadde det vært praktisk med jente med hensyn til klær osv. men stemmer ikke det da, sirkel= gutt? noen om vet eller har erfaring??????? den som lever, får se...

Annonse

Hei, det stemmer med 2 sirkler som ble 2 jenter hos meg. Men nå er jeg i tvil, for både min følelse, en healer jeg har vært hos, pendel som går frem og tilbake tyder på gutt som nr 3 - men jordmor på UL sa hun trodde det ble jente... Dette blir spennende!

• 2 uker senere...

Der man liksom skal holde ringen over håndleddet for å vise alle barna da?

Når jeg gjør det, går ringen både i sirkler og frem og tilbake,om hverandre, stopper aldri. Hvor lenge skal den liksom holde på før den viser neste barn?

bruker pendel, og den går frem og tilbake over magen, over håndleddet går den lenge i ring (har to jenter) før den så går frem og tilbake og stopper :)

spennende det her :) har hatt en guttefølelese helt til kvalmen kom igår og det nå føles som de to jentesvangerskapene mine.. men da kom kvalmen før ikm og varte til slutten, så håper den blir borte ved 12 uker denne gangen :)

skal oppdatere etter ul om noen mnder, er bare i uke 7 nå :)

prøvde jeg også. skal ringen ev bare spinne rundt eller gå i større sirkler. fikk ingen pendel frem og tilbake, i hvert fall. spant rundt på hårstrået. kansskje det er en liten jentespire? :o) Har 2 gutter fra før, så det hadde vært morro, selv omdet viktigste nå er at jeg beholder og at barnet er velskapt.

på mg går ringen rooolig i sirkel.... som skal tyde på jente. holdt over håndleddet og i følge den skal jeg ha 7 jenter... gikk i sirkel alle gangene med jevne mellomrom..... hehe.... litt i meste laget eller:) hvis det skal skje må i såfall mannen også bidra... hvis dette skal gå i oppfyllelse.... hehe, neppe... en må være fornøyd med de man får, uten å henge seg opp i antallet ringen "mener" det blir... lol :)

• 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Her har jeg prøvd ringtesten i bare to av de tidligere svangerskapene.

Første gangen oppførte den seg bare merkelig. Hverken pendlet eller gikk i sirkel :o) Da fikk jeg tvillinger, gutt&jente :)

Prøvde og i siste sv.sk. Da gikk den i en stor sirkel, og det ble jente.

Når jeg prøver med pendel nå så går den først i en sirkel, så stopper den opp og begynner å pendle. *hjelp*

jeg testet dette på et tidspunkt hvor jeg visste helt sikkert at jeg ikke var gravid, og da beveget ikke oendelen seg i det hele tatt. Det har den heller ikke gjort når jeg har testet på andre som ikke er gravid. Så det må vel være noe i dette :D

Skal jeg klare å holde lenge nok over håndleddet til å se om alle ungene her kommer opp må jeg vente til min lille rebell-3åring er i seng her :o)

Hmm.. merkelige greier.. Den starter med og gå i sirkler hos meg, så bytter den brått over til frem og tilbake på ca 20sekunder, så stopper den helt opp.. det betyr da??

Jeg var på UL i uke 10 og vi så da bare en :) kan man ta feil da man er 10 uker da? :P

Lurer jeg også på....

Når jeg holder ringen over magen, går den sakte i sirkel samidig som at den pendler... blir ikke klok på dette jeg nei..:) men vet med sikkerhet at d ikke er tvillinger hehe! hvordan skal man tyde dette; altså når ringen går saaakte i sirkel????

Hos meg pendlet den først, og deretter begynte den å sirkle noe veldig! Skikkelig kraftig. Dette var over håndleddet. Har en gutt på 2 år fra før. Over magen sirkler den emd en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...