Gå til innhold

hvordan bestemme temp på blandevannet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde faktisk det var ok å blande i kokt avkjølt vann..men forstår av info her at vannet må være varmt nok for å hindre oppvekst av bakterier. Men hvordan bestemme at vannet er 70 el 40 grader?? Bruker dere termometer??? Bruker NAN og har blandet i veldig ca 40, rett og slett kokt og avkjølt til det kjennes på flaska å vere ca 40..Hmmm..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, anbefaler deg et digitalt (men billig) termometer fra Clas Ohlsson. Hvis du skal kjenne på melka, bør du dryppe noen dråper på innsiden av håndbaken. Utsiden av flaska kan fort kjennes kaldere enn selve innholdet.

Skrevet

rett og slett et vanlig febertermometer?

Skrevet

Hei vingle

Det er ikke lett å bli klok på dette med temperaturene. Jeg har kommet frem til at det viktige er å følge det som står på pakken til det mme merket man bruker. Så som du sier så skal du blande ved 40 grader når du bruker Nan.

40 grader er jo bare litt varmere enn fingervarmt, så jeg hadde ikke tatt meg bryet med å måle denne temperaturen, så eksakt trenger den ikke være. For andre temperaturer som er vanskeligere å anslå ved bare å kjenne etter er nok et digitalt termometer kjekt å ha (tror det da er et digitalt mat/steketermometer Anita sikter til).Og også hvis man er fokusert på at vannet må være over 70 grader (og bruker merkes som tåler det).

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...