Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi har begynt sånn smått med utredning privat. Håper jo fortsatt at vi skal klare det selv, men er godt å vite at man har begynt sånn smått synes jeg.

Men nå når vi tar utredning privat, kan dem da sende oss videre for prøverør i det offentlige, eller må man da gjenne hele prosessen hos den vanlige legen også da?

Hvis det ikke skjer noe innen nyttår, kommer vi nok til å starte opp, og tenker da å ta et forsøk privat men man venter på det offentlige. Er det noen som har gjort det på den måten? Hvor lang tid tar det før man kommer i gang privat?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140775613-privatoffentlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi tar et privat forsøk mens vi venter i det offentlige.. 6 mnd ventetid i porsgrunn nå.. satser på brev i januar.. :) Vårt første forsøk..

Jeg kan i grunn ikkenoe om dette meeen, blodprøver og spermtest etc..tar dere de på det private? vi tok det i det offentlige.. fikk bare hendvisning av gynekologen min.. det var "kjapt"gjort..

Men du står vel fritt til å velge hvordan du vil gjøre det ? ta det privat, offentlig, privat et annet sted osv osv.. kan ikke skjønne annet..

Vi har i hvertfall trikset og mikset :)

Hei :o)

Vi er utredet privat, men valgte selv å bli sendt til behandling i det offentlige. Står i kø for å komme inn nå. Det var raskere behandling privat (5 mnd offentlig da søknaden vår ble sendt), men pga prisen valgte vi det offentlige først, så får vi heller se dersom vi ikke lykkes om vi går tilbake til det private.

Vi trenger ikke utredning begge steder, virker som det går fint å sjonglere litt. Lykke til :o)

Takk for svar begge to:)

Vi tok utredning privat, fordi vi har ikke prøvd så veldig lenge enda, men jeg jeg føler meg litt bedre når ting er sånn sakte i gang. Det ville tatt tid før jeg hadde fått gyn time hos vanlig lege, og i det private tok det ikke en uke engang. Har fått med oss papirer for blodprøve og spermtest, så skal ta der snart. Håper alt er som det ska, de fant ingen ting på ul på meg og regelmessig mens har jeg, så skal ikke klage:)

Tror jeg kommer til å være litt her inne, er så fint å lese solskinshistoriene her om de som endelig får det til, og det gir HÅP:)

Håper dere ikke trenger å vente så mye lengre nå, lykke til begge to:)

Akkurat slik var det her og, var litt utålmodige så tok det privat for å få svar.. Lei av tester og forhåpninger hver måned, så veldig lettet over å ha fått svar. Det gikk veldig raskt med svarene på prøvene, så nå venter vi på innkalling til behandling.

Føler tiden går veldig sakte, så er ålreit å kunne lese litt her inne mens man venter. Har jo vært på "bli gravid" og lest der lenge nok føler jeg! Håper dere får svar raskt :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...