Gå til innhold

et lite spørsmål ang temp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis man er gravid er det vanlig å ha forholdsvis høy temp da? sånn fra 37 og oppover uansett om det er kveld eller morgen? kan noen svare meg på det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste ligger vel på en kroppstemp rundt 37? Mener å huske at det er sånn værtfall. For å avsløre en evt graviditet pga temp så må du måle basaltemperaturen i kroppen. De fleste har høyere temp etter EL enn før EL, hvis tempen holder seg høy når mensen skulle kommet så kan man begyne å misstenke en graviditet :) Det er iværtfall min forklaring....

Skrevet

Hei konemor :)

Ja, tempen skal ligge høyere enn hva den gjorde før eggløsning hvis en er gravid.

Hva som er høyt varierer fra person til person, så du må vite hva du lå på i temp før EL. En høy morgentempratur kan være 36,5 for noen og 37 for andre. Tempen holder seg høyere hele døgnet, ikke bare om morgenen.

Skrevet

hei LilleBanan=) jeg aner ikke om eller når jeg evnt hadde/har el, for jeg har veeeldig skjeldent tr og enda skjeldnere el=( vet at det kan klaffe likevel for jeg har en fin sønn på 4,5 år=) men for nesten to uker siden følte jeg på meg at nå har jeg el. og etter det har min temp steget med hvertfall 0,7 grader, for jeg pleier å ligge på ca 36,5 men nå er den oppi bortimot 37,4 om morningen. syntes dette var veldi rart. aner ikke om det var sånn v sist graviditet for da målte jeg ikke. selv om jeg fryser er tempen høy. hmm rart dette=)

Skrevet

Hei på deg Elisabeth`77=) jeg vet ikke om jeg har hatt el engang, men jeg tror jeg hadde for ca 2uker siden. det var hverfall da tempen merkbart ble mye høyere=) det var liksom såpass at det ikke var til å unngå å merke d=) om morgenen når jeg står opp har jeg innimellom "feber roser" i kinnene også. har ikke feber, men bare høy temp. hvis du skjønner hva jeg mener;) litt dårlig påå forklare:P

Skrevet

Hei konemor! :)

Det med temp er jo veldig individuelt. Derfor bør man måle basaltemperaturen sin gjennom hele syklusen, (helst til samme tid hver dag, rett etter at man har våknet, før man rører noe særlig på seg,) for å finne SIN normale basaltemperatur.

Hos meg er det slik:

jeg ligger vanligvis på rundt 35,9 (+/-) før EL og stiger til 36,2 (+/-) etter EL. Jeg kan på ingen måte føle denne stigningen og er derfor avhengig av 2 sifret termometer for å finne det ut :)

Jeg vil anbefale deg å skaffe deg et slik termometer, og så kan du f.eks føre inn "funnene" i www.fertilityfriend.com for å få et "bilde" på syklusen din. :) Håper du ble litt klokere :)

Vennlig hilsen Månestråle :)

Skrevet

... jeg glemte å skrive at om man blir gravid så holder jo tempen seg på det høye nivået man får etter EL. Den synker igjen om/når man får mensen :)

Skrevet

hei Månestråle=) takk for informativt svar=) da er det kanskje jeg det er noe galt med iom at tempen stiger såpass mye at det ikke er noe problem å se det på et vanlig termometer...... jeg synes jo det er rart at jeg har ligget på bortimot en grad over det jeg vanligvis gjør:P jeg har drevet og målt meg på morningsen en stund så det er jeg ganske sikker på. men, men jeg får vel forhåpentligvis snart et vettugt svar fra gravtest=) enda mer positivt får jeg håpe=) synes liksom ikke det holder med bare bitte bitte litt positivt=S

Skrevet

Tror nok ikke det er noe galt med deg altså ;-) Det med temp er jo utrolig individuelt. Min temp er nok kanskje ganske lav.

Men jeg leste et eller annet sted at når man er gravid så ligger tempen mer opp mot 37 grader, men husker ikke helt hvor jeg så det hen. Så det KAN jo være det? :D Krysser fingrene for deg iallefall :-D

Skrevet

Hei, konemor :)

Jeg se kun positivt i det du beskriver.

Hvis det er 14 dager siden el., er det bare å ta en g-test :)

Jeg har troen på at det ble klaff for deg. Krysser alt jg har, og håper du informerer om utfallet!!!!

klemklem

Skrevet

så koselig det du skriver nicki82=) jeg vet jo faktisk ikke om jeg har hatt el engang... men hvis jeg har hatt er det muligens litt i underkant av to uker siden. men jeg har jo ikke klart å la være å teste selv om det naturligvis har vært tidlig.... har tatt to billigstrimmler som har vært veeeeldig svakt positive=P og en cbd som var negativ, sistnevnte tok jeg etter jeg hadde drukket mye vann og vært på dobesøk for bare en time siden. så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro....og etter da jeg trodde jeg hadde el har da tempen steget drastisk=) har også stikkinger og litt murringer i magen. samt at brystene innimellom er ømme.det kommer og går hele dagen. hadde en periode veldig såre brystvorter, det kunne nok vært rundt el. men det gikk over. tar en test til fredag så får vi se. har egentlig ikke så veldig stor tro for jeg har blitt så skuffa før=( men vi krysser fingre! enn du da? går det etter planen med deg?=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...