jente30L Skrevet 7. oktober 2009 #1 Skrevet 7. oktober 2009 ringte ei dame fra statistisk sentralbyrå og skulle spørre spm,jeg sa nei og hun kom med at denne var det svarplikt på!!!! what? andre som har blitt oppringt?
1881 Skrevet 7. oktober 2009 #2 Skrevet 7. oktober 2009 Har jeg aldri hørt noe om, kanskje det var noe hun sa fordi hun hadde fått så mange avslag?? Hva ville hun ha svar på da?
jente30L Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. oktober 2009 nei jeg hissa meg så opp jeg så jeg husker ikke helt hva hun sa! hehhe... men kom med ett eller annet fra lovverket fra 1989!!
Tante Blås Squaw Skrevet 7. oktober 2009 #4 Skrevet 7. oktober 2009 Svarplikt meg midt i høyre hjørne...den var frekk *dåner*
Gjest Skrevet 7. oktober 2009 #5 Skrevet 7. oktober 2009 Jo, hvis det er den undersøkelsen om arbeidsmarked bla bla så har man faktisk svarplikt. Det kan utstedes bot til folk som nekter å delta eller noe i den duren.
blomstre Skrevet 7. oktober 2009 #6 Skrevet 7. oktober 2009 Statistisk sentralbyrå har kun to faste undersøkelser med svarplikt som retter seg mot privatpersoner. Det er Arbeidskraftundersøkelsen og Prisindeks for bruktboliger. Det statistiske resultatet av begge undersøkelsene inngår som særdeles viktige ledd i beskrivelsen av den økonomiske utviklingen og er derfor av stor viktighet for utformingen av den økonomiske politikken. Derfor er det svarplikt i disse undersøkelsene. http://www.ssb.no/fob/tvangsmulkt.html
Mom2Two Skrevet 7. oktober 2009 #8 Skrevet 7. oktober 2009 Noen undersøkelser har svarplikt. Tror du kan få bot til og med, om du ikke svarer. Dette gjelder vel bare arbeidsmarkedsundersøkelse og et par til? Husker ikke akkurat hvilke.
Gjest Skrevet 7. oktober 2009 #9 Skrevet 7. oktober 2009 He he, tror ikke han bryr seg. Det er bare å svare i vei, men hvis det er den arbeidsundersøkelsen tar den lang tid så det er greit å avtale et tidspunkt du har god tid.
kokosyklus Skrevet 7. oktober 2009 #10 Skrevet 7. oktober 2009 Man har svarplikt på noe ja.. Men det er lite snakket om, så ikke rart om ikke alle vet det:)
___ Skrevet 7. oktober 2009 #11 Skrevet 7. oktober 2009 Du er pliktig til å svare på spørsmål fra statistisk sentralbyrå og kan faktisk få bot om du ikke gjør det. Om de kan komme med sanksjoner i forbindelse med telefonintevjuer vet jeg ikke, men om det gjelder skriftlige spørreundersøkelser kan de det i hvertfal.
Mia_73 Skrevet 7. oktober 2009 #12 Skrevet 7. oktober 2009 Svarplikt ja, men ingen plikt å si sannheten....
xxxJulianexxx Skrevet 7. oktober 2009 #13 Skrevet 7. oktober 2009 Hun har faktisk rett. Jeg kjenner flere som har fått bøter opp gjennom årene fordi de har nektet å svare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå