Lykkeliten 2009 Skrevet 7. oktober 2009 #1 Skrevet 7. oktober 2009 Lurer litt på dette med morgenkåpe jeg. Tenker når jeg skal pakke fødebagen, så tar jo den himla med plass!! Er det ikke bare til å ha med en joggebukse istedet? Eller orker man kanskje ikke ta den på etter fødsel? Har også hørt at man ikke får lov å loffe rundt i gangene med morgenkåp, men vet ikke om det stemmer...... En førstegangsfødende som lurer litt på det..
AngryBird Skrevet 7. oktober 2009 #2 Skrevet 7. oktober 2009 MÅ sikkert ikke ha det. Men kan være kjekt å ha? Det viktigste er vel å ha med seg klær som er behagelige og praktiske vil jeg tro. Jeg skal ha med meg min onepiece kosedress og den tar opp MYE plass så blir nok ikke noe morgenkåpe i tillegg. Det blir nok enten eller vil jeg tro.
MathildeC Skrevet 7. oktober 2009 #3 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg fikk beskjed om å ta på morgenkåpe etter fødselen når jeg skulle ut og dusje. Men de har jo det på Føden, så jeg lånte bare en jeg.
kul mage Skrevet 7. oktober 2009 #4 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg hadde ikke med morgenkåpe forrige gang, loffet rundt i sykehusskjorte de første dagene etter fødsel, deretter joggebukse, singlet og hettegenser. Blir nok slik denne gangen også.
Sarah & Marcus mamma Skrevet 7. oktober 2009 #5 Skrevet 7. oktober 2009 jeg lå på føden sist... og hadde ikke morgenkåpe med... ikke hadde jeg bruk for den heller... har jo klær på i sengen, som en fint kan gå i bort til dusjen... eller i gangen...enten nattbukse eller joggebukse du kan slenge på dersom du har tatt den av iløpet av natten... men av erfaring er du jo inn og ut av sengen hele nettene, for å roe ungen eller skifte bleie eller at du ikke får sove.. og da har du mer bruk for en joggebukse eller en litt finere nattbukse... dersom du havner på hotellet har du jo dusj på rommet.. da trenger du ikke morgenkåpe... og trur ikke du har lyst til å daffe rundt i den i gangen heller der... skipper den jeg ihvertfall....;-)
mammas skatter <3 Skrevet 7. oktober 2009 #6 Skrevet 7. oktober 2009 e anbefale å ha me morgenkåpe. låg på gyn for en uke siden etter dagkirurgi med operasjon i underlive. fikk en slik sykehusskjorte one sice som e regne en får på føden å. den va nå ganske kort da å litt åpen i knappene. følte me ikke helt behageli da når e skulle gå på do i na korte greien....å når du skal gå der me rier og gå der me na fine sykehussjorta og sykehustrusa på gange til do å slikt så e d vel best å få noe enkelt utapå seg..... har kjøpt me silke morgenkåpe. den tar ikke mye plass.
Snuttemor Skrevet 7. oktober 2009 #7 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg skal føde for 3. gang ganske snart og jeg har ikke hatt med morgenkåpe noen av gangene. Dropper det denne gangen også. Skikkelig udelikat å fly rundt i gangen med morgenkåpe, så det gidder i alle fall ikke jeg. Jeg syntes det var mye mer praktisk med joggebukse.
Romeren Skrevet 7. oktober 2009 #9 Skrevet 7. oktober 2009 Hva ellers skal du ha med egentlig? Jordmora jeg har snakket med har bedt meg ta med: Morgenkåpe, tøfler, lypsyl, toalettsaker, evt. litt egne klær til babyen. (Hentesett). Og så helsekortet da. Kanskje litt snacks (kjeks eller noe). Evt. egne klær kan jo pappaen hente senere. (Om dere ikke har veldig lang kjøretid til sykehuset da..)
sofimone Skrevet 7. oktober 2009 #10 Skrevet 7. oktober 2009 nei, man trenger det selvfølgelig ikke. men jeg hadde med sist, og var veldig glad for det. hadde da en silkemorgenkåpe, som tok lite plass, og var lett å ta med. nå har jeg ikke den lenger, men har kjøpt meg en ny en i bomull eller noe, den er ihvertfall ganske tynn den også, så den tar lite plass. syns det er veldig greit å gå i, det er jo ganske varmt på føden også. og når man blør etter fødsel, og må ha på de stoore bindene de har der, så føler ikke jeg meg så komfortabel i noen bukse..
nesten30 Skrevet 8. oktober 2009 #11 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg hadde det ikke med, savnet det heller ikke. Gikk for det meste i joggebukse, t-skjorte eller singlet og jogge/hettejakke.
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 8. oktober 2009 #12 Skrevet 8. oktober 2009 Med første hadde jeg ei venninne som insisterte på morgenkåpe, det måtte man ha. Jeg var ganske stor på slutten og da fødselen endte i hastesnitt passet ikke morgenkåpen. Tok flere uker etter at jeg var kommet hjem før jeg fikk lukket morgenkåpen. (Mulig ting trekker seg senere sammen etter et snitt enn vaginal fødsel da). En god joggebukse, eller graviditetsbukse gjør nok nytten. Antageligvis blir det ikke mange dager før du reiser hjem uansett.
babyklar er lykkelig :) Skrevet 8. oktober 2009 #13 Skrevet 8. oktober 2009 må ikke ha det.. kanskje litt avhengig av hvordan standard det er på rommet ? dersom det er bad i tilknytting til rommet er det kanskje ikke så viktig.. men dersom man må gå gjennom gangen er det kanskje greit.. ikke ett kjøp jeg ville prioritert dersom jeg skulle være litt forsiktig med pengene.. men hadde jeg en liggende hadde jeg tatt den med ihvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå