Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke sikker på hvor langt jeg er på vei, men tror jeg er mellom 7-9 uker.

Har en gutt på 3 år.

Men idag kjente jeg et TYDELIG spark i magen. Jeg ble helt paff..Trodde ikke man kunne kjenne det så fort. Jeg har jo kjent spark før, men da var jeg i uke 15-og det er tidlig det også.

Har hørt man kan kjenne det raskere 2.graviditet.

Hva tror dere? Noen som har kjent spark i 1.trimester?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kjente sprk i uke 11 sist men d var bra en svak kribling...

Skrevet

Ikke sånn frekt ment altså, men det er vel ikke mulig å kjenne spark så tidlig som uke 7-9.. Med tanke på at embryoet er fra 9mm til 3cm stort..

Så hvis du bare er mellom 7 og 9 uker på vei var det nok ikke babyen som sparket du kjente..

Men kan jo være du er lenger på vei da, med tanke på at du er usikker ?:)

Er jo da større sannsynlighet for at det var babyen du kjente :)

Skrevet

hmmm.. Et tydelig spark i mellom uke 7 eller 9? ikke for at jeg ikke tror deg, men tror nok det må ha vært noe annet du kjente. Må du tenke på hvor liten fostret er i disse ukene alt i mellom 1-2 cm?

jeg er 6+6 idag og jeg har kjent en del slike kriblinger eller at d er som om jeg skulle kjenne et spark eller liv der inne, men det er jo selvsagt ikke det :)

Skrevet

Nei du er ikke frekk, det går bra :)

a jeg synes det var veldig tidlig, men siden jeg ikke vet så tror jeg jammen at jeg må bestille time til UL. Da kan jeg jo være lengre på vei enn jeg trodde... Håper på det da :)

Skrevet

...for jeg vet jo hvordan et spark kjennes ut, og jeg vet at det var et spark :)

Skrevet

Jeg er i 7.uke og jeg kjenner stikk. Det er fordi livmoren utvider seg. Embryoet har ikke fått skikkelige bein og armer ennå, og hvis du ser på "viktige datoer i svangerskapet" - så har det heller ikke begynt å bevege seg fritt forløpig. Det skjer først om noen uker. Kanskje det er et stikk du har kjent? Det kjennes veldig godt - og det er litt vondt - men ufarlig.

Skrevet

Dersom det var spark du kjente er du garantert lengre på vei enn du tror ja..!!

Ellers så har jeg jo hørt om folk som er bombesikre på at det er spark, men som i ettertid bare viser seg å være luft....

Da kan du jo bare glede deg over at ventetiden på den lille babyen blir kortere enn du trodde da :)

Skrevet

det var ikke stikk heller.

Det var et spark, tydelig og godt :) Jippi, gleder meg til UL nå :)

Skrevet

hehe kanskje du er i 15, 16.uke ??;) spennende da ;)

Skrevet

Da blir det spennende på UL tipper jeg :D

Da er du sikkert i 2.tri allerede :)

Du må gi oppdatering på hvordan det gikk på UL når du har vært der da, hadde vært spennende å høre :)

Skrevet

Jeg er i uke 10 og var på UL for noen dager siden. Babyen hadde så bittesmå bein i forhold til resten av kroppen at det kan ikke sparke ordentlig enda! Gøy om du er lenger på vei enn forventa da:)

Skrevet

Du er nok lengre på vei ja, hvis du kjente tydelig spark. Jeg kjente også noe i går da jeg la meg på magen, kjentes ut slik jeg kjente spark i uke 16 i første svangerskap. Men jeg vet at det ikke var spark, er bare 11 uker på vei og den lille klarer umulig å sparke slik at jeg kjenner noe enda. Men det var nesten så jeg trodde det var det jeg kjente :) Gleder meg sånn til å kjenne spark på ordentlig.

Skrevet

jeg har sittet og nesten blitt lurt selv. Det er jo litt koselig da. Må ha vært noe bobler eller noe sånt. kilte og kjentes ut som spark. gleder meg til det blir ekte

Skrevet

er fullt mulig å merke bevegelse i uke 10-11 kjennte det i uke 11 selv både forrige gang og nå :)

men uke 7-9???? det høres veldig rart ut :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...