Samsung123 Skrevet 7. oktober 2009 #1 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg var så dum for ca 5år siden og valgte grove, grå, fliser til badegulvet.....angrer meg halvt ihjel!!! Tanken bak grove fliser var jo grei nok -badegulvet blir ikke glatt om det blir vått.... Nå har jeg et problem med at fugene, som er egentlig grå, har blitt mer eller mindre hvite av ett eller annet. Har prøvd det meste av vanlige vaskemidler, ligget på kne og skrubbet med harde børster osv, men ingenting hjelper.... Har dere noen tips til å få dem fine og flotte igjen??? Gikk innom der jeg kjøpte dem og spurte og fikk et middel som hun mente kanskje kunne hjelpe. Men det gjorde det ikke. Stod på flaska at flisene skal få sin opprinnelige glans tilbake, og de ble fine og flotte, men fugene er fortsatt hvite av dette "ett-eller-annet". Vi har hjørnedusj og dusjer rett på gulvet, og det er verst rundt om dusjen. Det er jo mest sannsynlig såperester som har blitt liggende igjen. Kan jo ikke ha det slik at jeg må vaske gulvet for hver gang vi dusjer!!!!!
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 7. oktober 2009 #2 Skrevet 7. oktober 2009 børste og eddik, kanskje?? Hvitt er ofte kalklag og det e vanskelig å få bort! Men eddik ska altså ta dette....også er det trygt å bruke og med evt. små i hus Har ikkje prøvd selv ennå da, men har sett og hørt at eddik ska vær det beste mot akkurat sånt! Skade jo ikkje å prøve akkurat dét. Og bruke tannbørste, neglebørste e.l.
Samsung123 Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. oktober 2009 Takk for tips!! Skal jammen meg få tak i eddik, så skal jeg prøve i ettermiddag. Godt å slippe sterke vaskemidler siden jeg er gravid:-) Flere tips ønskes i tilfellet dette med eddik ikke skulle fungere:-)
så gla' Skrevet 7. oktober 2009 #4 Skrevet 7. oktober 2009 Hei! Få høre hvordan det går med eddik da :-) Ellers så er det et vaskemiddel som heter TD dusj og bad. Det er fint å bruke på fliser,og tar fett og kalk som nok dette er. Står at den er miljøvennlig, men den inneholder syrer, så hvis du prøver den, får du kanskje la mannen ta jobben. Jeg bruker gummihansker og håndskrubb. Det er i hvert fall effektiv. Eller hva med jif skurekrem???
Fifrildi Skrevet 7. oktober 2009 #5 Skrevet 7. oktober 2009 Det du vil ha er en nanosvamp. Jeg kjøpte en fordi badet mitt også har horribelt gulv og jeg fikk nanosvamp som husmorstips. Badet mitt har aldri vært så rent! Svampen "forsvinner" av seg selv etterhvert når du bruker den og som oftest trenger man kun vann, ikke såpe! Jeg bestilte mine herfra: http://www.nanoconcept.no/documents/shop_page.php?action=item&iid=5&cat=7&page=1
Belladonna med to gutter Skrevet 7. oktober 2009 #6 Skrevet 7. oktober 2009 Det beste er dampvasker!! Tar ALT!!
bullebull&gullegull Skrevet 7. oktober 2009 #7 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg stemmer og for dampvasker Shark steam blaster fra TV-shop er super f eks! Og ikke sinnsvakt dyr.
Jahoo Skrevet 8. oktober 2009 #8 Skrevet 8. oktober 2009 Eneste som virkelig hjelper er den spesialsåpen du får kjøpt i flisebutikkene. Blant annet flisekompagniet eller hva det heter. bare å ha på vann, smøre på og skylle av. Møkka renner av som bare det..
Gjest Skrevet 8. oktober 2009 #9 Skrevet 8. oktober 2009 Mr Fix, et helt fantastiskt vaksemiddel som tar absolutt alt og kan brukes på ALT, bortsett fra billakk. Denne såpen fjerna t.o.m riper vi hadde fått i laminaten, aner ikke hvordan det gikk, men etter litt skuring med mr fix var de borte! Sprøtt!
Trolleliten Skrevet 8. oktober 2009 #11 Skrevet 8. oktober 2009 Når du ba om vaskemiddel, fikk du da for fliser eller for fugene? stor forskjell der merket jeg..hehe =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå