Babyønske �� Skrevet 7. oktober 2009 #1 Skrevet 7. oktober 2009 Gutten min på snart 9 mnd har hatt elendig matlyst de siste ukene. Begynte når han var forkjølet for 3 uker siden. Har spist bekymringsverdig lite, 2-3 skjeer grøt eller middag til hvert måltid. Har vært inne på om det er grøten han har vært lei av, så har prøvd å gi brødskive i stedetfor uten noe særlig godt resultat(han har problemer med /store biter/klumper). I går når jeg var å handlet slo det meg at jeg kanskje skulle prøve en 6 mnd grøt igjen, så jeg kjøpte havregrøt naturell. Lagde en 1/2 porsjon til kvelds, han har jo spist så lite i det siste, så tenkte jeg ikke trengte å lage mer, også hadde han fått glass med frukt/yoghurt en time tidligere. Han spiste opp all grøten uten protest. Så laget jeg full porsjon til frokost i dag, og han spiste hele skålen uten problem. Så da er det 8 mnd grøten han ikke har villet ha da mest trolig. Matnekten begynte jo bare noen få dager etter at han begynte å få 8 mnd grøt. Håper det er sånn hvertfall, for jeg begynte å bli litt frustrert når han gått flere uker uten å spise noe særlig. Har ammet mye for å kompensere, men det er jo ikke noen god løsning på sikt. Krysser fingre:-)
rima Skrevet 8. oktober 2009 #2 Skrevet 8. oktober 2009 Så fint at det ordnet seg! Dette skal jeg huske til lillebror blir grøtklar om et par måneders tid og til den tiden vi skal over på neste "størrelse"..)
Itsrejk Skrevet 8. oktober 2009 #3 Skrevet 8. oktober 2009 Jøss, så flott! Er jo litt forskjell på konsistensen på 6- og 8-mnd.grøtene, så det kan jo være den han reagerer på? Har jo ingenting å si, så lenge du har funnet en grøt han vil spise.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå