Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi skal ha 46 ukers permisjon med 100% lønn. Jeg skal ta 36 av de ukene, og pappaen 10. Jeg skal ha ulønnet permisjon ut året etter min permisjon er ferdig (litt over 10 uker), sånn at pappaen tar sin permisjon etter jul. Det går bra med NAV, det? Må vi skrive noe spesifikt angående det på søknaden? Sånn at de ser at det blir et oppholdi permisjonen totalt, og at den ikke er sammenhengende.

Vil det bli et problem at pappaens arbeidssted er stengt i jula sånn at han har ferie eller ulønnet permisjon samtidig som jeg er i ulønnet permisjon?

Forrige gang vi hadde permisjon, hadde jeg ferie i jula før jeg skulle ut i jobb igjen. Han skulle begynne sin pappaperm etter jul, siden han ikke jobber i jula. Men plutselig var det ikke greit for NAV likevel, og han måtte begynne sin perm i jula. Kan det ha vært manglende dokumentasjon eller noe som gjorde det? Vi avtalte det muntlig med både NAV og hans arbeidsgiver.

Hjelp!

Fortsetter under...

Annonse

Det er forskjell på om far tar du deler av permisjonen og uttak av fedrekvoten. Dersom han ønsker å utsette fedrekvoten er det bare å søke om dette, men husk å gjør det innen mors maksdato.

Dersom han skal ha permisjon utover fedrekvoten kan kan ikke utsette dersom du er i ulønnet permisjon. Når far tar egen permisjon er det krav til mors aktivitet også i perioden som utsettes. Dersom du ikke er i jobb kan han ikke utsette sin del av permisjon. Permisjonen vil da løpe. Dersom du hadde jobbet redusert ville antall dager han utsetter blitt redusert i forhold til din stillingsprosent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...