Gå til innhold

Kjøper dere inn noe prematur klær?

ybab_07 gutt+twins i magen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tenkte litt det samme:) Greit å ha noe som passer når de kommer. Men vet dere om noen fine butikker eller nettsider hvor man kan få kjøpt nøytrale søte hentesett? Svigermor ville strikke, men vi finner ikke noe i den rette str. Alt blir så stort. Noen har anbefalt å se etter dukkestrikk, men ikke mye fint der heller synes jeg.

Tar gjerne imot tips!!!:)

Jeg satser på str 50. da dattera vår ble født var det for lite :-) hun var nesten 4kg og 53 cm. men nå bruker jeg tørketrommel og mange sier at klærne blir litt mindre der så jeg vet ikke. hvis svigermor strikker noe så blir det nok str 50 om hun vil ha det til nyfødt. ellers har hun strikket noe til babyborn dukke etter oppskrift som jeg synes er fint om hun hadde brukt noe annet enn restegarn.... et tips at kanskje det er noe strikkemønster som er aktuelt.

Eg har ikkje skjupt mindre klær enn str 50..

De vokser så fort, og vil ikke risikere å bruke en hel haug med penger på klær de til og med er for store til når de blir fødd..

Føler det er så stort sprang, men at de fleste er 45 cm og oppover, og da er ikke 50 så stort...

Min datter var 48 cm da hun ble fødd, og jeg hadde kun bodyer i 50, ellers alt i 56, og det passet hun neste med en gang:)

Klem

Annonse

Gjør det!

Jeg hadde kjøpt inn kun fra str 50 og tok med en haug av det på sykehuset. Ut kom det to jenter på 2180 og 2515, og klærne var altfor store. I tillegg er dt ofte litt kalde når de er så små. Min mor dro derfor ut å kjøpte masse ulltøy til oss i str 40/44 og det levde de i de første ukene og gjør fortsatt!

Forstår godt hva du mener, men føler flere og flere går nesten til termin, og ikke får så mange uker før tiden..

Men når det er sagt er det jo sant at str 50 er alt for stort hvis babyene skulle komme 5,6 uker før tiden, men da får jeg heller noen kjøre å kjøpe prematurklær for meg, slik du gjorde :)

Er dumt å kjøpe inn en del i str 40/44, så går en ut tiden og får babyer som er for store til klærne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...