Gå til innhold

privat ul på volvat i Bergen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

tar de det der?

noen som vet hva det koster og hvor fort du får time?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt at de tar det her ja, har desverre ingen erfaringer med verken pris eller timebestilling. Har hørt litt blandede erfaringer med volvat og ultralyd men det er jo ikke sikkert det er slik for alle. På nettsidene står det at de utfører ultralyd på volvat bergen fra uke 14 og ut svangerskapet. Siden du er inne på 1 trimester så regner jeg med at du kanskje ikke er i uke 14 enda. Hvis du vil sjekke nakkefold osv så er vel uke 14 for sent? Her er hvertfall hjemmesiden til volvat hvor infoen står: http://www.volvat.no/Bergen/Medisinske-tjenester/Spesialister/Gynekologi/

Hvis du vil undersøke litt andre alternativ også kan du jo også sjekke majorstuaklinikken Bergen. Her er hjemmesiden: http://www.majorstuaklinikken.no/bergen/index.html

Håper det kunne være litt til hjelp hvertfall :)

Skrevet

Hei :)

Jeg vet ikke hvordan praksis de har på Volvat i Bergen, men jeg skal på tidlig UL på VOlvat i Oslo i dag. Ikke for å se etter feil ved fosteret, men fordi jeg vil se hjertet som slår. Jeg er i dag 8+0.

Jeg tror det koster 1040 kr, så det er endel, men jeg syns absolutt det er verdt det. Jeg føler jeg må ha en bekreftelse på at det er liv der inne. Pluss at jeg har lest mange steder at dersom man har påvist hjerteslag etter uke8, så er sjansen veldig liten for at det skal gå galt.

Skrevet

Jeg skal selv på privat UL hos Volvat når jeg er 16 uker på vei (er 12 uker nå), for jeg klarer ikke å vente til den "obligatoriske" UL på Haukeland;) Jeg går til Volvat hele tiden, de er utrolig dyktige der, har tid til deg osv. De er verdt hver eneste krone:)

Skrevet

Jeg var på volvat i sist svangerskap. Ville ta en ekstra ultralyd i uke 26-27 for å se at alt var bra og at babyen vokste som den skulle.

Han som tok ultralyden hadde ikke peiling og kunne ikke svare på noe. Det eneste han kunne si var at han mente at det så greit ut.

Det kostet rundt tusen kr.

Vil ikke anbefale noen å ta ultralyd der. Var mere bekymret etterpå enn før jeg kom. Vi har brukt Volvat mye og de er flinke,men ultralyd bør overlates til de som virkelig kan det og vet hva de skal se etter.

Ville heller prøvd majorstueklinikken. De har godt rykte på seg og tar 3D ultralyd.

Skrevet

Jeg gikk til sentrumslegene og bestile privat ul. sa til gynekologn at jeg aldri hadde vært og "sjekka meg nedentli" før, og at jeg ikke synes noe om det i det hele tatt, og han var FANTASTISK med meg. Hadde med meg sambo, og alle spørsmål ble nøye besvart. han ga meg beskjed hver eneste gang før han tok i meg, og forklarte absolutt alt han gjorde. jeg fikk ham anbefalt av en veninne, og synes han var så grei at jeg bare må anbefale ham videre!! Tror jeg betalte ca 900 eller noe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...