Cruella De Vil Skrevet 7. oktober 2009 #1 Skrevet 7. oktober 2009 Hei, vi vurderer å innføre grøt når gutten vår blir 4 måneder neste uke. Han har begynt å sove dårligere om natten selv om han får så mye melk han vil, og har hørt at andre med like store babyer som vår har hatt gode resultater av å innføre grøt da. Er det noen her som har erfaring med dette og kan anbefale et merke/en type grøt? Jeg ser Meny hos oss har maisgrøt fra Nestle, men sånn prinsipelt sett ønsker vi å ikke kjøpe Nestle, i hvert fall hvis det finnes andre gode merker å bruke fra 4 måneder.
Trollemor75 Skrevet 7. oktober 2009 #2 Skrevet 7. oktober 2009 Vi veksler mellom Hipp og Holle (kjøpes på helsekost). Problemet med Hipp er at de fleste typen har fruktsmak, noe jeg ikke liker da jeg tilsetter hjemmelagd aprikos- eller sviskepuré. Det er dårlig utvalg der jeg handler vanligvis, så jeg må innrømme at jeg har kjøpt Nestlé ved 2 anledninger. (jeg synes ikke de smaker så godt som Holle, litt kunstig) Holle hirsegrøt var en favoritt fra starten av. 3-kornsgrøten er også godt likt.
Cruella De Vil Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. oktober 2009 Hei, takk for svar. Jeg så Hipp-grøten i butikken i dag, men er som deg ikke interessert i tilsatt fruktsmak sånn helt med det første, tenkte vi heller kan tilføre ulike søtsmaker etter hvert. Holle har jeg aldri hørt om før, men skal sjekke om jeg finner den i helsekostbutikken i morgen.
passilurken Skrevet 7. oktober 2009 #4 Skrevet 7. oktober 2009 jeg har brutk nestle sin maisgrøt. den er den eneste man får kjøpt i vanlig butikk som der ikke er skummetmelk-pulver i. det reagerte poden noe helt vannvittig på! jeg kjøpte holle risgrøt på helsekost. har også brukt hirsegrøt og er nå begynt på speltgrøten deres. poden er ikke så veldig glad i grøt, så det blir mye frukt i:) siden du begynner allerede ved 4 mnd hadde jeg vært litt forsiktig med grøt med melk i. som sagt, poden hadde elveblest over hele kroppen i løpet av 30 min etter en t-skje grøt... nå, 7mnd gammel, er problemet borte, heldigvis. lykke til med grøten:) håper dere finner en som gutten deres liker:) og! et lite nb... jeg blander tranen i morgengrøten sammen med sviske og banan. superlett å få tran i ham på den måten:)
Cruella De Vil Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. oktober 2009 Hei, takk for tips, har ikke tenkt på at det kan være melkepulver i grøtblandingene... Er jo mest interessert i de man heller tilsetter morsmelk i selv. Rakk ikke å se etter grøt i butikkene i dag, men skal ta en titt i morgen. Kan uansett ikke begynne med grøt før tidligst i neste uke, når han blir 4 måneder.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 8. oktober 2009 #6 Skrevet 8. oktober 2009 Bare tenk på det, at når du tilsetter morsmelk, så blir grøten veldig tynn. Blir som en suppe, og nesten umulig å få i babyen synes jeg... Lillegutt her klarte ikke å få det i seg.. Så jeg brukte heller nan å blande grøtpulveret i.
Trollemor75 Skrevet 8. oktober 2009 #7 Skrevet 8. oktober 2009 Vi likte heller ikke grøt med MM, det ble for flytende. Det som er greit med Holle grøt er at den ikke inneholder MME, så du kan velge om du vil bruke MM, MME (av merket du liker best), eller med noen typer grøt bare vann (jeg gjør det av og til, for å variere). Vi har prøvd så langt: Holle Hirse, kjempe god! Aurion Quinoa, veldig kronglete å lage, og gutten likte den ikke så godt Hipp med fersken, smakte vemmelig! (med MME) Holle 3-korn, veldig god Nestle GodNatt grøt Havre, så god det er skummelt (inneholder MME) Nestle Hvetegrøt havre, den liker ikke gutten så godt (med MME) Hipp Havregrøt, altfor tynn, og gutten så ikke ut til å like den (prøvde den i dag. Med MME) Jeg er veldig skuffet over Hipp når det gjelder grøt, synd for jeg bruker Hipp MME, og kjøper Hipp fruktmos og mat på glass som back-up. Har ikke prøvd småfolk, de er ikke på min kolonialbutikk.
Cruella De Vil Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 9. oktober 2009 Takk for tips, det hadde jeg ikke tenkt på. Men hvorfor blir den mindre flytende med MME enn MM, det er da ikke så mye "tykkere"? Bare en undring fra min side, stoler på erfaringene deres...
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 9. oktober 2009 #9 Skrevet 9. oktober 2009 Maten blir mer tynntflytende med MM fordi det er enzymer i morsmelken som bryter ned proteinene i maten forholdsvis raskt. Disse enzymene gjør at melka skal bli lettere for babyen å fordøye. MME inneholder ikke de enzymene. Det er derfor babyen er mettere lenger når de får MME enn når de får MM. Mener det var omtrent sånn jeg har lest det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå