*venter nr. 2* Skrevet 7. oktober 2009 #1 Skrevet 7. oktober 2009 Er det noen som vet om en oppskrift på en god velkomstdrink? Jeg skal arrangere fest, og tenkte å lage en drink når gjestene kommer. Den trenger ikke å være så veldig komplisert siden jeg skal lage den til ca 50-60 personer. Kunne godt tenkt meg å hatt litt farge på den.
♪ ♫ ♥ ♫ ♪ Skrevet 7. oktober 2009 #2 Skrevet 7. oktober 2009 En god bowle til ca. 20 pers: 1,5 liter Sprite 1,5 liter Fanta Eksotic eller rødbrus 1,5 liter eplejuice 0,5 liter vodka (mer/mindre etter smak) lime stjernefrukt Bland eplejuice, vodka og tynne limeskiver/stjernefrukt i en stor glassbolle. Sett det kjølig. Rett før gjestene kommer, heller du i brusen + isbiter. Til de som vil ha det alkoholfritt, serveres samme blanding uten vodka. Denne er alltid en suksess:)
Fru P og knøttet, FØDEKLAR!!! Skrevet 7. oktober 2009 #3 Skrevet 7. oktober 2009 Her er en limonade-punsj som vi har brukt flere ganger. Den er bare helt nydelig, og har vært stoooor sukksess hver gang. 2 liter sterk te (EarlGrey) saft av 6 sitroner 1 kopp sukker en myntekvast 1 liter ingefærøl Sprit etter eget ønske... (vi har brukt brun rom, syntes det er best) Bland te og sukker og avkjøl. Tilsett sitronsaft og mynte. Like før servering tilsettes ingefærøl. Du kan enten ha sprit i punsjen før du serverer, eller du kan ha ca 4 cl i hvert glass for de som vil ha med alkohol. Det som er skumelt med denne punsjen er at den er så god, så det er fort gjort å ha for mye sprit i...
bullebull&gullegull Skrevet 7. oktober 2009 #4 Skrevet 7. oktober 2009 Sangria! Det er noe av det beste jeg kan få servert ) Husker ikke blandingsforholdene, men er hvertfall rødvin, selters, epler og appelsiner oppi! nyyyydelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå