K ♥ tærten Skrevet 7. oktober 2009 #1 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg har vanligvis laaaange sykluser og har derfor de siste månedene både testet og tempet for å finne el. Jeg har testet med digitale tester da jeg syntes det er vanskelig å tolke billigstrimlene, men forrige måned tok jeg en billigstrimmel da den digital var positiv bare for å faktisk se hvordan den skulle se ut når den er positiv. Fikk også beskjed av homeopaten min at vi hadde sex ALTFOR ofte. Har vanligvis begynt på dag 12 eller noe sånt og hatt sex hver dag frem til eggløsning. Forrige måned var eggløsningen på dag 27! Så denne måneden begynte vi å ha sex på dag 12 og har hatt det på dag 14 og 17... har testet med billigstrimler etter el, og fikk kanskje en delvis positiv test på lørdag og søndag, men ikke på langt nær så positiv som den var forrige måned og tenkte da at jeg skal hvertfall ikke overtolke noen tester nei - den var nok negativ! I dag steg temperaturen min med over 0,5 grader... kan jo være en tilfeldighet, men tvilsomt. Har jeg hatt el nå da?!? På dag 16! Da har vi jo ikke akkurat truffet med sexen =( Off.. det skal i hvertfall ikke stå på at jeg har stresset med prøving og el denne måneden da - for forventet ikke el før om minst en uke liksom! Har ikke kjent noe til el-smerter heller! Merkelig... Bør man ikke helst ha sex på el-dagen? Her har det da altså blitt sex på dag 12, 14, 17 og el på dag 16... Oppgitt!
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 7. oktober 2009 #2 Skrevet 7. oktober 2009 Hei heii! Tenkte bare så du fikk slappe litt av, det e ikkje nødvendig å treffe på el-dagen. Sædcellene lever godt oppi oss dei, så dei holde seg i live noen dager der dei Det e dagene før el som e mest fruktbare sånt sett. Det er då en har elslim.. Så godt mulig at der lå klare småtroll på vei til egget ditt! Og hvis eg har forstått det rett, så stiger tempen ETTER el...altså evt. dag 15?! Så da har jo sex'en vært spot on. Er jo ikkje sikkert du haaar hatt el, som du sier, det KAN vær at du ikkje har hatt el ennå. Så bare slapp av! Dette baby-making greiene kan gjøre en kokko om en henger seg for mye opp i alt sånn. De fleste som blir gravide klarer det UTEN å ha sex på el dagen! Hehe.. Leser jo stadig om de som forteller de har hatt sex én eller to ganger hele syklusen...og blitt gravide!? Så det tyde jo på at sædcellene e rimelig robuste av seg (ei fortalte om at de hadde kun hatt sex 5 dager FØR el...og blei gravid..) Bare fortsett å temp, så vil du jo se det E du på fertility friend eller har tempe program på pc'en så vil jo den peike ut el for deg automatisk. Uansett, masse lykke til!! Håpe dåkker traff/treffer!!!
K ♥ tærten Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. oktober 2009 Hehe.. takk for svar Drømme =) Ja denne prøvingen gjør at man gir slipp på alt som kalles sunn fornuft Temp'en steg først litt i går (dag 17), og så mere i dag, så regner med at el var på mandag.. men men. Det har jo ikke funket å ha sex på el dagen tidligere og da har jeg jo stresset litt når vi har sex. Kan jo ikke akkurat påstå jeg stresset med sex'en i denne pp'en.. hehe
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 7. oktober 2009 #4 Skrevet 7. oktober 2009 Har snart vært her ett år eg nå....så sex stress e looong gone!! Hehe...stole på gubben sine svømmere (produsert en liten klædd for et par år siden ), at de holder seg der oppe i noen dager, så slipper eg å få panikk for å gå glipp av no!! Hehe.... Har sagt til megsjøl, minimum hver 4'de dag....e muligens litt lite egentlig, men orke ikkje legge press på oss.. E stressende nok fra før! Sex e jo en av naturens beste avslapningsmidler og!! Trist å ødelegge det! Hehe.. blir som regel oftere da, men....då e det liksom heeeilt frivillig....fra begge sider!! Haha!! Huffameg altså.......ekje noe enkelt dette prøvegreiene.....!!
K ♥ tærten Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 7. oktober 2009 Off, ja er ikke lett det her. For moro skyld nå så la jeg inn fortsatt høye temperaturer i morgen og på fredag - og da mener Fertility Friend faktisk at jeg hadde eggløsning i går - så da har vi jo truffet. Nei, skjedd har skjedd... hadde ikke gjort noe med litt kortere syklus hvertfall. Det vet vel du alt om stakkars...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå