Gå til innhold

Forhøyet blodsukker og Metformin..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei)

Når jeg var hos legen sist så fikk jeg beskjed at jeg lå på grensen til å få Diabetes 2..

For høyt blodsukker, leververdier og forhøyet urinsyre!

Jeg er ikke gravid , men har prøvd i flere år nå.

Tok nye blodprøver ca 1 uke etter at jeg begynte på Metforminen og alle verdiene hadde gått litt ned, men urinsyren hadde gått opp?

Noen som vet hvorfor man får for høy urinsyre?Er det farlig?

Jeg er ca 1.55 høy og veide 103 når jeg var hos legen første gang..

Jeg lurer på om noen av dere har opplevd at Metforminen har stabilisert bllodsukkeret og om dere har blitt gravide med bare Metformin?Jeg har ikke PCO..

Håper noen av dere orker å svare meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har pcos og får metformin

da jeg begynte var jeg 99 kilo er 170cm høy. Er nå nede i 71 kilo takket være lav karbo og metformin.

Jeg merker stor forskjell på kroppen med og uten metformin, hvis jeg ar være å ta det i noen dager,e r kroppen rar, utlpass, sukker og søtt smaker mye bedre og gir meg et slags kick.

Skrevet

Hei :-)

Så bra at du fikk metformin da :-)

Det er jo sansynlig at vekten din har noe med at du ikke har blitt gravid hittil, da overvekt kan ha invirkning på hormonproduksjonen også. Har du prøvd lenge?

Hvis jeg var deg ville jeg kuttet ned på karbohydrater også.

Jeg har ikke personlig erfaring med Metformin, men har hørt mye bra om den medisinen, bl.a. fra noen som driver med prøverør som har fått mye bedre egg etter at hun begynte med metformin. :-)

Skrevet

Hei og takk for svar begge to:)

Ja har nok hatt mistanker om at det er vekta som har gjort at jeg ikke har blitt gravid igjen...har vært gravid 4 ganger,men mista i SA tidlig i svangerskapet..aldri kommet lenger enn til 9 uker:(

Nå har jeg vel ikke vært gravid på over 1 år tror jeg...

Men veide mindre alle gangene jeg har blitt gravid..

Nå har blodsukkeret mitt gått ned heldigvis, men når dere snakker om ikke karbohydrater,hva skal jeg ikke spise da?

Nå skal jeg øke til 3 tabletter om dagen.

HI

Skrevet

Glemte å si at vi nå er prøvere på 5 året og det i seg selv er virkelig forferdelig;(

Har vært igjennom prøverør, uten resultat..

HI

Skrevet

Triste greier da... :( Har du prøvd Lindberg sitt kosthold da? Jeg vil nå absolutt tro at det å kutte på karbohydrater og sukker vil være godt for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...